صنعت-معدن-تجارت

افتتاح 200 طرح صنعتی و معدنی به ارزش 170 هزار میلیارد تومان

به گزارش تفاهم آنلاین؛سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به روند رو به رشد اجرای طرح‎‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف صنایع و معادن کشور، گفت: علیرغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی، توسعه کشور متوقف نشده و هم اکنون، 200 طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان آماده افتتاح است.

راه‌اندازی پویش«تولید ملی، اشتغال پایدار و صادرات مستمر» با افتتاح 200طرح به ارزش 170هزار میلیارد تومان

وی با بیان اینکه نکته بارز این موفقیت، افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های است که از این پس در قالب پویش «تولید ملی، اشتغال پایدار و صادرات مستمر» به دست رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری می‌رسند؛ به نحوی که 200 پروژه با سرمایه‌گذاری 170 هزار میلیارد تومان تا سال 1400 افتتاح خواهند شد که وجه غالب آن، پروژه‌های ارزآور معدن و صنایع معدنی است.

ضرورت مراقبت از بازارهای صادراتی معدن و صنایع معدنی

وی به درآمد 9 میلیارد دلاری ارزی ناشی از صادرات معدن و صنایع معدنی اشاره و خاطرنشان کرد: مراقبت از بازارهای صادراتی صنایع معدنی، ماموریت جدی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در کنار آن، باید بازار داخلی نیز به دقت رصد شود؛ به خصوص اینکه امسال صادرات، بر اجرای سیاست‌های مرتبط با بازار تقدم دارد و سیاست‌های که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به گونه‌‌ای تنظیم شود که در جهت تقویت صادرات کشور باشد.

زنجیره‌های مختلف ارزش در صنایع معدنی سهامدار یکدیگر شوند

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است که زنجیره‌های مختلف ارزش در فولاد، سهام یکدیگر را در اختیار داشته و منافع مجزایی نداشته باشند که بر این اساس باید شرایطی را فراهم کرد که منافع صادراتی همه اجزای زنجیره تولید فولاد به صورت همزمان تامین شوند.

تدوام توسعه کشور در گرو نقش آفرینی بخش‌خصوصی

مدرس خیابانی یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی اقتصاد ایران در شرایط کنونی را اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: تولید، صادرات و کنترل واردات باید منجر به ایجاد اشتغال شود که به همین دلیل، باید جذب سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای کشور صورت گیرد تا بتوان علاوه بر تولید و ارزآوری، زمینه را برای افزایش اشتغال فراهم کرد.

ایران به جرگه صادرکنندگان آلومینیوم می‌پیوندد

وی اظهار داشت: امسال کشور به جرگه صادرکنندگان آلومینیوم ملحق خواهد شد و علاوه بر فولاد و مس که سال گذشته 9 میلیارد دلار صادرات داشته و امسال نیز از رشد ارزآوری برخوردار خواهند شد، صنعت آلومینیوم نیز به کمک ارزآوری کشور خواهد آمد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=26653
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن