صنعت-معدن-تجارت

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس: تحریم‌ ها در عزم و اراده مدیران سایپا خللی ایجاد نکرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تحریم‌ های آمریکا نتوانست مانع تولید خودرو و یا توقف خط تولید در شرکت سایپا شود، عنوان کرد: تحریم‌ ها در عزم و اراده مدیران سایپا خللی ایجاد نکرد.

روح‌الله عباسپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرخودرو با اشاره به تحریم‌ های ظالمانه آمریکا علیه صنعت خودروسازی ایران به خصوص شرکت سایپا اظهار داشت: هرچند تحریم‌ ها در روند تولید خودرو تأثیراتی داشته اما نتوانسته خط تولید خودرو را متوقف کند چرا که ظرفیت و قابلیت‌ های بسیار خوبی در شرکت سایپا وجود دارد و با استفاده از این توانمندی‌ ها تحریم‌ ها به‌هدف نرسیده است.

وی تأکید کرد: زیرساخت‌ هایی که در شرکت سایپا وجود دارد باعث شد تحریم‌ ها بلااثر شود.

نماینده بوئین‌ زهرا در مجلس شورای اسلامی و آوج با اشاره به موضوع دپوی خودرو در پارکینگ‌ ها و القای احتکار خودرو برای افزایش قیمت‌ ها عنوان کرد: همانطور که اعلام شد در حوزه صنعت خودروسازی شاهد احتکار نبودیم و دپوی خودروها به دلیل کمبود قطعات بود.

عباسپور با اشاره به همکاری سایپا با نیروهای مسلح برای تأمین قطعات در داخل کشور و توسعه بومی‌ سازی قطعات اظهار داشت: این اقدام بسیار خوب سایپا قابل تقدیر است چرا که نیروهای مسلح برای قطعه‌ سازی به‌کمک سایپا می‌ آیند و نتایج خوبی برای کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این اقدام مبارک نه تنها برای صنعت خودروسازی بلکه برای صنعت کشور هم فوایدی دارد، اظهار داشت: ما باید از اقدامات صنعت دفاعی کشور الگوبرداری کنیم چرا که در حوزه دفاعی مرتب شاهد خلاقیت، ابتکار و نوآوری هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تحریم‌ های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان گفت: به‌رغم تحریم‌ های 40 ساله، نیروهای متعهد و انقلابی در بخش‌ های مختلف کشور از جمله نیروهای مسلح با کار و روحیه جهادی و بسیجی توانستند توفیقات خوبی به‌دست آورند.

عباسپور عنوان کرد: حث تجاری‌سازی، علم و تعامل بین دانشگاه و صنعت در حوزه صنعت دفاعی کشور معنا پیدا کرد و جا دارد این موضوع در صنعت خودروسازی و از طرف شرکت سایپا مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56922
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن