اقتصادیکارآفرینی

عضویت ۱۱ میلیون نفر در ۱۰۰ هزار تعاونی/ هدف ما صادرات است

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از اتاق تعاون ایران، علیرضا بنایی فر اظهار داشت: در کشور بیش از ۱۰۰ هزار تعاونی به ثبت رسیده و ۱۱ میلیون نفر عضو دارد. این تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، صنایع دستی، صنعت و خدمات فعال هستند.

مدیر امور بین الملل اتاق تعاون ایران ادامه داد: برای نمونه۳۰ درصد تولیدات پسته کشور توسط بخش تعاونی تولید می‌شود. همچنین ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز و سفید کشور در بخش‌های تعاونی رخ داده و در حوزه‌های دیگر همچون باغداری و … نیز آمار تولید به همین رویه است.

وی از فعالیت شرکت‌های تعاونی در حوزه بین الملل و صادرات به کشورها خبر داد و افزود: توسعه صادرات یکی از اهداف مهم اتاق تعاون ایران است که در پی تحقق آن هستیم. کشورهای هدف ما به کشورهای همسایه محدود شده است که عمدتاً مصرف کننده هستند. عمده صادرات بخش‌های تعاونی‌های ایران به کشورهای همسایه، محصولات کشاورزی، غذایی و محصولات پایین دست پتروشیمی است.

مدیر امور بین الملل اتاق تعاون ایران به آموزش در بخش‌های تعاونی اشاره کرد و آن را برای پویایی تعاونی لازم و ضروری دانست.

وی ارتباط با کشورها و شناسایی بازار هدف، همچنین آگاهی از قوانین تجارت بین الملل را منوط به برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان بخش تعاونی دانست و تاکید کرد: برنامه‌های متعددی برای ارتقا دانش صادراتی شرکت‌های تعاونی پیش بینی شده است که به فعالان این حوزه در صادرات، بازاریابی و تسهیل معاملات کمک شایانی خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=22211
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن