بانک-بیمه-بورس

عرضه ۲ صندوق واسطه‌گری در تیر و مرداد

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت اقتصاد و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقی‌مانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت، صادرات و بیمه‌های البرز و اتکایی امین را تحت عنوان صندوق واسطه‌گری مالی یکم به متقاضیان واگذار کرد.

این واگذاری از طریق پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) «واسطه‌گری مالی یکم» انجام شد. هدف از تشکیل این صندوق، نگهداری اوراق بهاداری است که در قالب یک سبد مشخص از سهام تعیین‌شده در امید نامه، به این صندوق منتقل می‌شود.

عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص مهلت پذیره‌نویسی صندوق واسطه‌گری مالی یکم گفت: مهلت پذیره‌نویسی واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم ساعت ۲۴ پنجشنبه شب به اتمام رسید و البته قرار است ۲ صندوق دیگر در تیر و مرداد ماه عرضه شود و افرادی که نتوانستند در این دوره ثبت نام کنند می‌توانند در دوره‌های بعدی اقدام کنند.

معاون وزیر اقتصاد اظهار کرد: بیش از ۳ میلیون نفر در پذیره‌نویسی صندوق واسطه‌گری یکم ثبت نام کرده‌اند که فقط یک میلیون نفر از آن‌ها کد بورسی داشته‌اند. این سهام روز چهارشنبه ۶۵ درصد بازدهی داشت و ارزش هر سهم ۱۰ هزار تومانی آن در بورس ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=26245
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن