اقتصادی

عراق ۳۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از سهمیه خود نفت صادر می‌کند

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، اطلاعات منابع صنعتی نشان می دهد صادرات نفت عراق حدود 9 درصد معادل 310 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن کاهش یافته است. این بدان معناست که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک حدود سه پنجم تعهد خود به قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس را عملی کرده است.

شرکت های رفینیتیو ایکون و پترولجستیکس که حرکت نفتکش ها را ردیابی می کنند و همچنین منابع صنعتی گزارش داده‌اند صادرات از میادین نفتی جنوب عراق در 28 روز اول ماه ژوئن به طور متوسط برابر با 2.90 میلیون بشکه در روز بوده است. این مقدار 200 هزار بشکه در روز کمتر از آمار رسمی صادرات از جنوب عراق در ماه مه است.

دانیل گربر، مدیر اجرایی شرکت پترو- لجستیکس می‌گوید:« این پایین ترین حد صادرات نفت از بصره طی 5 سال گذشته بوده است. ولی عراق همچنان باید 300 هزار بشکه دیگر از تولید خود را کم کند تا بتواند کاملاً متعهد به قرارداد کاهش تولید باشد».

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش طی ائتلافی با عنوان اوپک پلاس یک کاهش تولید بی سابقه را در ماه مه آغاز کردند تا قیمت نفت را تقویت کنند .بحران کرونا باعث سقوط قیمت نفت شده است.

آمار ماه ژوئن نشان می دهد عراق پیشرفت هایی در کاهش تولید داشته ولی هنوز هم کاملاً متعهد به قرارداد نیست. عراق به ائتلاف اوپک پلاس قول داده مازاد تولید خود در مه و ژوئن را با کاهش تولید بیشتر در ماه های بعدی جبران کند.

عراق در ماه مه تنها 38 درصد به قرارداد کاهش تولید پایبند بود. اگر صادرات نفت در ماه ژوئن با همین مقدار ادامه پیدا کند، میزان تعهد عراق به این قرارداد به 60 درصد می‌رسد.

جنوب عراق اصلی‌ترین پایانه صادرات نفت خام این کشور است. بنابراین کاهش تولید عراق بیشتر در صادرات از این منطقه خود را نشان می دهد.

تولید نفت از میادین نفتی شمال عراق هم در ماه ژوئن کاهش یافته است. کل صادرات نفت عراق از شمال این کشور تا حالا حدود 370 هزار بشکه در روز بوده است یعنی حدود 110 هزار بشکه کمتر از ماه مه.

این کاهش تولید نتیجه درخواست عراق از مقامات منطقه کردستان برای حداکثر صادرات 370 هزار بشکه در روز در ماه ژوئن است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30712
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن