اقتصادی

طرح ملی کاداستر در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لنگرود اجرا می شود

 

به گزارش خبرنگار تفاهم آنلاین از لنگرود، « لیلا جهانیان» در جلسه هماهنگی طرح حدنگاری اراضی کشاورزی که با حضور شوراها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان لنگرود در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: حد نگاری زمین های کشاورزی یا کاداستر با هدف تعیین محدوده‌های مالکیت اشخاص، پایش اراضی کشاورزی و تعیین حدود اراضی به منظور تسهیل در صدور اسناد مالکیت اجرا می شود‌.

بخشدار مرکزی لنگرود از همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی با مشاوران طرح کاداستر خبر داد و اذعان کرد: طرح ملی کاداس در ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی اجرا می شود.

جهانیان جمع آوری اطلاعات توصیفی بهره برداران حوزه استحفاظی را امری ضروری عنوان کرد و افزود: با اجرای نقشه کاداستر اراضی کشاورزی سند شش دانگ به نام افراد صادر و از اختلافات تصرفی در ملک‌های مشاعی کاسته می شود.

*رفع تداخلات ناشی از موازی کاری دستگاه های دولتی پیش نیاز اجرای طرح کاداس است
«رسول آذرگون» نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طرح حد نگاری اراضی کشاورزی از سال ۹۵ در استان گیلان شروع شد، گفت: این طرح ابتدا در آستانه اشرفیه آغاز و سپس در ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لاهیجان اجرا و امسال نیز در اراضی کشاورزی بخش مرکزی لنگرود اجرا می شود.

رییس اداره مهندسی و حد نگاری اراضی کشاورزی گیلان، رفع تداخلات ناشی از موازی کاری دستگاه های دولتی را پیش نیاز اجرای طرح کاداستر دانست و افزود: این طرح هیچ گونه هزینه ای بر دوش مردم نخواهد داشت و با اجرای آن تمامی اراضی کشاورزی سنددار می شود.

آذرگون صدور اسناد مالکیت و کاهش دعوای ملکی را از مهم ترین اهداف طرح عنوان و تصریح کرد: به روز رسانی اطلاعات نقشه ها، امکان برنامه ریزی فنی، آمایش سرزمین و توسعه منابع وابسته به کشاورزی از دیگر اهداف طرح حد نگاری است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=28917
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن