البرز

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام ابلاغ شد

هیات وزیران طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام را ابلاغ کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام با بیان مطلب فوق افزود: هیات وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری–صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد تبصره (۱) ماده (۱) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، طرح جامع منطقه ويژه اقتصادی فرودگاه پیام که در بهمن ماه سال گذشته و در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهوری به تصویب رسیده بود را ابلاغ کرد.

نادر ثناگومطلق بیان کرد: بر اساس این طرح هرگونه عملیات اجرایی در این منطقه با رعایت کلیه ضوابط و مقررات از جمله ملاحظات زیست محیطی، میراث فرهنگی و قوانین و مقررات ناظر بر حفظ آثار تاریخی، فرهنگی و هنری در این منطقه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین هر گونه تغییر در کاربری‌های طرح جامع منوط به تصویب در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی است.

این مسئوا با بیان اینکه اجرای طرح جامع 20 ساله در نظر گرفته شده خاطرنشان کرد: در واقع هدف از تصویب این طرح این است که با توسعه هرچه بیشتر زیر ساخت‌ها زمینه حضور سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام فراهم شود.

ثناگومطلق بیان کرد: تامین نیاز حمل و نقل هوایی و سفرهای داخلی و بین‌المللی استان‌های البرز، قزوین و غرب استان البرز و همچنین پشتیبانی از فعالیت‌های منطقه در زمینه صادرات و واردات است.

وی اظهار داشت: همچنین انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا، توسعه و تجهیز منطقه در غالب کاربری‌های صنایع تبدیلی، فرودگاه، انرژی خورشیدی و تعیین نقش منطقه به‌عنوان شهرک آی.سی.تی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی دانش‌بنیان از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام، ایجاد دهکده‌ها و پارک‌های لجستیکی متکی به فناوری‌های موج چهارم به‌عنوان زیرساخت اصلی توسعه تجارت، ارتقاء سطح مهارت و فناوری در صنعت، پشتیبانی از توسعه صادرات محصولات صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان، شکل‌گیری بنگاه‌های فناوری صادرات گرا و ارتقای فناوری و توسعه زیرساخت‌های شبکه‌های پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه کشور را از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام می‌توان عنوان کرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=70533
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن