انرژی

طرح‌های برق‌رسانی به ۱۵۰ روستا افتتاح شد

آئین افتتاح طرح‌های برق‌رسانی به ۱۵۰ روستای فاقد برق در ۲۴ استان کشور، امروز با حضور رییس جمهور و وزیر نیرو از طریق ویدیو کنفرانس و به صورت همزمان در قالب بیست و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران برگزار شد.

به‌گزارش ایسنا، برق‌رسانی به این تعداد روستا که بعدازظهر امروز دوشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو و توضیحات همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از استان هرمزگان از طریق ویدئوکنفرانس به صورت همزمان صورت گرفت، در استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد واقع شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در شش ماه نخست امسال به ازای هر روز کاری یک روستا برق‌دار شد و با احتساب ۲۹۲۹ روستای برق‌دار شده در دولت تدبیر و امید، شمار روستاهای برق‌دار شده در این دولت، به طور متوسط به ۸ روستا در هر هفته رسید.

همچنین در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان جهت بهسازی، مقاوم سازی و رفع فرسودگی شبکه‌های برق روستایی هزینه شده است.

۳۱ درصد شبکه توزیع برق کشور به طول ۲۵۰ هزار کیلومتر برای تامین برق ۲۱.۵ میلیون خانوار روستایی ایجاد شده که معادل ۲۶ درصد جمعیت کشور است و طول شبکه‌های ایجاد شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ برابر بیشتر از قبل انقلاب است.

۵۷ هزار و ۵۷۰ روستا تاکنون در کشور برق‌دار شده و به طور میانگین پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز حدود ۴ روستا برق‌رسانی شد و تعداد روستاهای برق‌دار از طریق سیستم‌های فتوولتائیک به ۲۴۱ روستا رسیده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=48853
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن