بانک-بیمه-بورس

طبیعی بودن افول قیمت سهام بعد از ۲سال رشد بالا

معاون بازار بورس تهران گفت: شاخص در یکی دو سال گذشته رشد خوبی را تجربه داشته و طبیعی است زمانی هم برای استراحت لازم داشته باشد بنابراین رشد و افول بازار سرمایه نباید نگران‌کننده باشد.

به گزارش تسنیم، محمود گودرزی افزود: از خرداد 97 شاهد رشد بازار سرمایه بودیم، در این دو سال ارزش معاملات بورس تهران از میانگین روزی هزار و دویست میلیارد تومان به 13 هزار میلیارد تومان و ارزش بازار کل بورس تهران از اواسط مرداد گذشته 930 هزار میلیارد تومان به 6 هزار و 700 هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون بازار بورس تهران گفت: ارزش هر شرکت در ادبیات مالی مشخص است بنابراین زمانی که جمعیت زیادی از مردم وارد بورس می‌شوند باید تصمیم‌گیری‌ها در بازار سرمایه حساب‌شده باشد.

گودرزی درباره فروش اوراق سلفی نیز گفت: فروش اوراق سلفی به بورس انرژی مربوط می‌شود و با توجه به بررسی‌های سران قوا هنوز فروش اوراق سلف نفتی قطع نشده است.

او افزود: متوسط فروش سهام عدالت 500 تا 600 میلیارد تومان است با توجه به اینکه 3 تا 4 درصد معاملات روزانه در بورس به سهام عدالت مربوط می‌شود در بورس تهران با توجه به فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها، نوسانات بازار بورس به فروش سهام عدالت ربطی نداشته است.

گودرزی گفت: مهمترین نیاز بازار سرمایه دانستن حداقل ادبیات بازار سرمایه و نگاه بلندمدت است بنابراین نباید به بازار سرمایه کوتاه‌مدت نگاه کرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40830
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن