صنعت-معدن-تجارت

ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری برای تولید لاستیک خودرو

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تامین و توزیع تنظیم بازار وزارت صمت، بر ضرورت توسعه سرمایه گذاری برای تولید لاستیک خودرو در کشور تاکید کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، کامران کارگر در ارتباط با رسانه ملی گفت: هم اکنون مصرف لاستیک به لحاظ حجم بالای ناوگان حمل و نقل موجود در کشور، بسیار قابل توجه است.
وی با بیان اینکه اکنون بهترین شرایط در بخش تولید لاستیک برای خودرو‌های سبک و سنگین در کشور فراهم است افزود: سرمایه گذاری چه برای ایجاد واحد‌های تولیدی و چه برای طرح‌های توسعه ایی واحد‌های تولیدی موجود، ارائه منابع ارزی و ریالی برای اینکه این طرح‌ها در یک فاصله زمانی کوتاه مدت به بهره برداری برسند، خیلی کمک خواهد کرد.
کارگر اضافه کرد: برای افزایش تولید و تامین نیاز بازار داخل به لاستیک خودرو اعم از سبک و سنگین، باید از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این حوزه به معنای واقعی حمایت شود.
وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل سنگین کشور برای حمل و نقل، نیازمند تامین لاستیک از محل تولید داخل و واردات است. وی گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که با تجار، بازرگانان و واردکنندگان انجام شده، کسری نیاز کشور به لاستیک طبق معمول هرساله از محل واردات تامین می‌شود تا ناوگان حمل و نقل بصورت مستمر و فعال در خدمت مردم و جامعه باشد.
سرپرست دفتر برنامه ریزی، تامین و توزیع تنظیم بازار وزارت صمت، افزود: بخشی از لاستیک‌های وارداتی، در گمرکات و بنادر کشور موجود است از این رو کارگروه جهش تولید، برنامه ریزی کرده با اولویت، نسبت به تامین و تخصیص ارز این محموله‌ها و ترخیص آن‌ها اقدام کند تا هم نیاز بازار تامین شود و هم به نوعی از ناوگان حمل و نقل پشتیبانی شده باشد.
لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=37805

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن