اقتصادیبانک-بیمه-بورس

صکوک اجاره ۷۵۰۰ میلیارد ریالی منتشر می‌شود

به گزارش ایسنا، صکوک اجاره شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (سهامی عام) به مبلغ ۷,۵۰۰ میلیارد ریال در نمادهای صمعاد ۲۱۲ و صمعاد ۴۱۲ از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران طی روزهای آتی به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

دارایی مبنای انتشار این اوراق تعداد ۱,۹۱۶,۶۸۸,۰۰۰ سهم تحت تملک بانی در شرکت ملی صنایع مس ایران (سهامی عام) با قیمت هر سهم ۳,۹۱۳ ریال است که توسط نهاد واسط از شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌شود.

طبق اعلام سازمان بورس، این اوراق چهار ساله و با نرخ اجاره بهای ۲۱ درصد است که این اجاره‌بها هر شش ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی آذر چهارم (با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران صورت می‌گیرد.

برای ضمانت پرداخت اجاره بها و اصل اوراق در سررسید، سهام تحت تملک بانی در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به تعداد ۳,۰۶۱,۷۸۹,۳۵۱ سهم و به قیمت هر سهم ۴,۷۳۳ ریال و سهام شرکت مجتمع فولاد خراسان به تعداد ۵۸۱,۶۲۷,۷۳۹ سهم و به قیمت هر سهم ۱۰,۶۷۸ ریال توثیق شده است.

بازارگردانی و پذیره نویسی این اوراق بر عهده دو شرکت‌ تامین سرمایه است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=16623
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن