اقتصادی

صنایع پیشرو در بازار سرمایه کدامند

یک کارشناس بازار سرمایه ، گفت: گروه خودرو، بانک و دیگر گروه‌هایی که نسبت به سایر گروه‌ها رشد کمتری را تجربه کردند به دلیل پایین قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاران جذاب خواهد بود.

در چهار روز معاملات هفته‌ گذشته، شاخص بورس ۱۵ هزار و ۹۲۸ واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲ بهمن ماه) با عدد ۴۱۱ هزار و ۲۱۱ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (۷ بهمن ماه) به عدد ۴۲۷ هزار و ۱۳۹ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در هفته‌ای که گذشت ۱۶ هزار و ۴۱۸ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته ۱۶ درصد افزایش را تجربه کرد.

همچنین در معاملات هفته گذشته بازار سرمایه نمادهای بانک تجارت، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و سایپا در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

بیمه بازار سرمایه نسبت به تنش های سیاسی

«امیرعلی امیرباقری» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزیابی خود از روند معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت را اینگونه بیان کرد: در بازار هفته گذشته همچنان شاهد ادامه ورود جریان نقدینگی و سرمایه حقیقی‌ها به سمت بازار سرمایه بودیم.

وی ادامه داد: در روند کنونی معاملات، جریان خرید از سوی حقیقی‌ها در حال انجام است که این روند از چند هفته گذشته با ورود پول حقیقی‌ها به گروه خودرو آغاز سپس این جریان نقدینگی به سمت گروه بانکی، فلزی و معدنی متمایل شد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: تمایل ورود نقدینگی در بازار به سمت نمادهایی بود که از رشد کلی بازار جا ماندند و کماکان از ریسک کمتر و بازدهی بیشتر برخوردارند.

وی گفت: انتظار می‌رود این روند به مرور به تعادل برسد و در آن نقاط می‌توان تحلیل کرد که آیا همچنان ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار ادامه دارد یا خیر و جهت آن به کدام سمت است.

امیرباقری توصیه خود به سرمایه‌گذاران را اینگونه بیان کرد: سرمایه‌گذاران باید در انتخاب سهام و سرمایه‌گذاری به سمت نمادهایی پیش روند که در چند وقت اخیر رشد کمتری را در روند صعودی بازار تجربه کردند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، این نمادها از ریسک کمتری برای سرمایه‌گذاری و نیز در زمان بازگشت بازار برخوردارند.

وی به عواملی که باعث ورود سرمایه‌گذاران حقیقی به بازار سرمایه شد اشاره و بیان کرد: در اوج تنش مسایل سیاسی به لحاظ نظامی و امنیتی اتفاقی برای کشور رخ نداد که این موضوع نشان می‌هد بازار سرمایه نسبت به تنش‌های سیاسی بیمه شده و انتظار می‌رود این جریان نقدینگی کماکان حضور خود را در بازار حفظ کند.

این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی خود از روند معاملات بازار سرمایه درهفته جاری را اینگونه بیان کرد: این هفته بازار متعادل‌تری نسبت به هفته گذشته خواهیم داشت و جریان نقدینگی حقیقی‌ها به سمت این بازار ادامه دار است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=12409
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن