اقتصادی

صادرات 153 میلیون دلاری  شیرینی و شکلات

سخنگوی گمرک: در چهار ماه نخست امسال، بیش از 152 میلیون و892 هزارو 563 دلار انواع نان ، شیرینی ،شکلات وبیسکوئیت از کشورمان  به بیش از 56 کشور جهان صادر شده است.

به گارش تفاهم آنلاین، سید روح اله لطیفی،سخنگوی گمرک اظهار داشت : صنعت شیرینی و شکلات در کشور از دهه هفتاد وارد مرحله جدیدی از فعالیت شد که به پیشرفت در زمینه تولید محصول و استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته انجامید، این تحولات باعث شد شیرینی و شکلات ایرانی به  کشور های زیادی در جهان صادر شود و رقیب قدرتمندی برای بسیاری از کشورهای دنیا باشد.

لطیفی افزود: تولید کنندگان و صادر کنندگان کشورمان در 4 ماهه اول سال 99 اقدام به صادرات بیش از 58 میلیون و9هزارو 142 دلار برابر با 39 هزارو 588 تن انواع شیرینی وشکلات ایرانی به بیش از 38 کشور جهان کرده است،  ضمن آنکه کشورمان در این بازه زمانی هم به میزان 106 هزارو 336 تن انواع نان خشک وتر وخمیر خشک ، بیسکوئیت و ویفر وسایر فرآورده های غلات را به ارزش 94 میلیون و 883 هزار و421 دلار به بیش از 53 کشور جهان صادر کرده است واین مطلب بیانگر این است که ایران در این خصوص دارای تولیدات قابل قبولی در سطح جهانی است وامکان رقابت با سایر کشورها در این زمینه را دارد ، همچنین فرصت بزرگی دراین زمینه  درافزایش  صادرات پیش روی تولید کنندگان ایرانی قرار دارد.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک افزود : کشورهای مقصد صادرات نان، شیرینی وشکلات ایرانی شامل، نروژ، هلند، استرالیا، آلمان، اتریش،  کانادا، مالزی، ژاپن، لهستان، جیبوتی، ارمنستان، روسیه، پاکستان، کویت، ساحل عاج، قطر، قرقیزستان، سوئیس، چین، بحرین ، عراق، تاجیکستان، سومالی، یمن، امارات، افغانستان، بلاروس، نیجر، عمان و…هستند .که اصلی ترین مقاصد شیرینی وشکلات ایرانی ، عراق با بیش از 24 میلیون و728 هزارو 859 دلار، افغانستان با 22 میلیون و 174 هزارو 116 دلار وپاکستان با 7 میلیون و 499 هزارو 347 دلار است .

لطیفی در ادامه گفت : در خصوص صادرات نان وفرآورده های غلات و بیسکوئیت نیز اصلی ترین مقاصد صادراتی، کشورعراق ، با بیش از 50 میلیون و 383 هزارو 137 دلار، افغانستان با 29 میلیون و 963 هزارو 770 دلار و پاکستان با 6 میلیون و 304 هزارو 46 دلاربودند.

لطیفی خاطر نشان کرد: واردات رسمی شکلات به ایران نسبت به تولید داخلی بسیار اندک است. کیفیت بالای محصولات ایرانی، قیمت مناسب شکلات تولید داخل و وضع تعرفه ۴۰ تا ۷۰درصدی برای انواع شکلات خارجی باعث شده تا محصولات بسیار اندکی وارد کشور شود.

وی در خصوص محصولات تولید داخل گفت:ماشین‌آلاتی که در کارخانه‌ها کار می‌کند، مطابق با استانداردهای جهانی است و دانش فنی ما نیز مطابق با تمام دنیاست با تامین مواد اولیه مناسب و باکیفیت  مطمئنا نه‌تنها از کشورهای اروپایی عقب نیستیم، بلکه محصول مطلوب‌تری را می‌توانیم صادرات کنیم .

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40665
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن