مناطق آزاد-گردشگری

صادرات ۴۹ میلیون دلار کالا از قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت:در پنج ماهه نخست سال جاری ۴۹ میلیون دلار محصولات تولیدی از جزیره قشم صادر شد که ۳۶ میلیون دلار از آن به خارج از کشور صادر شده است.

محمد مهدی برنجی در گفتگو با ایرنا افزود: ۱۳ میلیون دلار محصولات تولید شده در جزیره قشم نیز به داخل کشور وارد شد.

وی افزود: در همین مدت افزون بر ۳۲ هزار میلیارد ریال و ۸ میلیون دلار برای طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پنج هزار و ۳۰۹ نیروی کار در قالب ۱۹۳ شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می‌کنند که محصولات تولیدی ۲۰ شرکت به حوزه صادرات اختصاص دارد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=47372
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن