اقتصادی

صادرات خامه ممنوع شد

دبیر ستاد تنظیم بازار از ممنوع شدن صادرات خامه خبر داد و اعلام کرد که سازمان توسعه تجارت مکلف شده برای صادرات شیرخشک عوارض تعیین کند.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر قیمت کره نزدیک به دو برابر شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که قیمت کره ۱۰۰گرمی از ۴۵۰۰ تومان به حدود ۸۰۰۰ تومان رسیده که طبق گفته عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده های لبنی، ستاد تنظیم بازار این قیمت را تایید کرده است. علت این افزایش قیمت نیز تغییر گروه ارزی این کالا از دولتی به نیمایی از سال گذشته عنوان شده که حالا با توجه به اتمام ذخایر قبلی تاثیر خود را در بازار نشان داده است.

حالا بعد از چند روز محمدرضا کلامی، دبیر ستاد تنظیم بازار نسبت به وضعیت بازار کره واکنش نشان داده و با بیان اینکه مدت‌هاست کره از فهرست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات خارج شده است گفت: با توجه به اینکه ذخایر کره وارداتی با این ارز در کشور وجود داشت، نظارت کافی و کامل بر توزیع این ذخایر با قیمت‌های متعارف و متناسب با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفت. حالا اما با پایان ذخایر کره با ارز ۴۲۰۰ تومانی، تاثیر تغییر ارز مبنای واردات بر بازار روشن شده است. البته ستاد تنظیم بازار سازمان توسعه تجارت را مکلف کرده است به فوریت نسبت به تعیین عوارض صادراتی برای شیرخشک و محصولات لبنی اقدام کند.

به گفته وی با تصویب ستاد تنظیم بازار، سازمان توسعه تجارت مکلف شد به فوریت ممنوعیت صادرات خامه را نیز به مرحله اجرا بگذارد. این تصمیم با توجه به تاثیرپذیری بازار شیر و لبنیات کشور از تقاضای صادرات شیرخشک و خامه اتخاذ شده است.

واردات کره ممنوع نیست

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان مکلف است سقف قیمت کره داخلی را تعیین و گزارش آن را جهت طی مرحل تصویب به کارگروه تنظیم بازار ارسال کند، درباره صحت خبر ممنوعیت ورود کره گفت: واردات کره ممنوع نیست و این تغییرات قیمتی، همان طور که اشاره کردم تحت تاثیر تغییر ارز مبنای واردات از ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=44908
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن