بانک-بیمه-بورس

شکوری: اقدامات بانک صادرات در گشایش اعتبارات اسنادی داخلی قابل تقدیر است

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، گفت: در شرایط اقتصادی امروز که بنگاه‌های اقتصادی به دلیل کمبود نقدینگی در تامین مواد اولیه در تنگنا هستند، اقدامات بانک صادرات ایران در گشایش اعتبارات اسنادی داخلی می‌تواند از فشار حاصل از این مشکل بکاهد و موجب امیدواری تولیدکنندگان شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، بهرام شکوری اظهار کرد: بانک‌ها از جمله بانک صادرات ایران با روش‌های مختلف به فعالان اقتصادی کمک می‌کنند، اتفاقی که در همه دنیا مرسوم است.

وی افزود: طرح طراوت بانک صادرات ایران هم یکی از این روش‌ها و برگرفته از گشایش اعتبارات اسنادی در مبادلات بین‌المللی است. در این مدل از تبادل، چون مشتریان یکدیگر را به دلیل بعد مسافت نمی‌شناسند به یقین گشایش اعتبارات اسنادی بانکی واسطه ایجاد معامله‌های امن و بدون ریسک است.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، ادامه داد: در داخل کشور هم بنگاه‌های اقتصادی در سطحی خردتر از معاملات فرامرزی با یکدیگر معامله دارند که گشایش اعتبارات اسنادی داخلی می‌تواند اسباب انعقاد معاملات امن را در داخل کشور فراهم آورد.

شکوری گفت: در شرایط اقتصادی کنونی که بنگاه‌های اقتصادی به دلیل کمبود نقدینگی در تامین مواد اولیه در تنگنا هستند، اقدامات بانک صادرات ایران در گشایش اعتبارات اسنادی داخلی می‌تواند از فشار حاصل از این مشکل بکاهد. اقدامی که علاوه بر بانک صادرات ایران بانک‌های دیگر نیز باید به آن همت گمارند تا به حفظ تولید و اشتغال کمک کنند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران تصریح کرد: پیش‌تر شماری از بانک‌ها اعتبارات اسنادی داخلی را برای مشتریان صادر می‌کردند که متاسفانه سوءاستفاده‌هایی از آن صورت گرفت و منجر به ممنوعیت صدور اعتبارات اسنادی داخلی شد.

وی افزود: حالا جای قدردانی دارد که بانک صادرات ایران بار دیگر امکان بازگشایی این ابزار معامله را برای فعالان اقتصادی کشور فراهم آورده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: الان بنگاه‌های بزرگ و معتبری مانند فولاد مبارکه اصفهان از ال‌سی برای معامله با مشتریان استفاده می‌کنند که نشان از توانمندی این ابزار دارد.

شکوری اضافه کرد: اگر استفاده از اعتبارات اسنادی داخلی به دیگر بخش‌های معدنی به ویژه معادن کوچک و متوسط بسط پیدا کند، می‌تواند در توسعه بخش معدن کشور بسیار کارگشا باشد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=43281
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن