اقتصادی

شکایت اروپایی‌ها از شرکت اپل

آژانس یورو کانسیومرز در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهی از پنج سازمان حمایت از مصرف‌کننده اروپایی در بلژیک و اسپانیا از شرکت آمریکایی اپل به دلیل ادعاهای گمراه‌کننده درباره عمر باطری‌های مدل‌های مختلف گوشی آیفون 6 و آپدیت‌های نرم‌افزاری که عملکرد این گوشی‌ها را کند کرده، شکایت‌های گروهی تنظیم کردند و قصد دارند در هفته‌های آتی در ایتالیا و پرتغال هم از این شرکت شکایت کنند.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت اپل که در کالیفرنیا مستقر می‌باشد، ماه گذشته موافقت کرد که برای فیصله دادن به تحقیقات رگولاتورهای متعدد آمریکایی، ۱۱۳ میلیون دلار پرداخت کند و همزمان مصرف‌کنندگان به دنبال موافقت دادگاه با حل و فصل یک شکایت گروهی به ارزش حداکثر ۵۰۰ میلیون دلار هستند.

الز بروگمان-مدیر سیاست و امور اجرایی یوروکانسیومرز می‌گوید: مصرف‌کنندگان از محصولاتی که عمر باطری‌شان به سرعت تمام می‌شود، به شدت ناراحت هستند و مدل‌های آیفون ۶ نمونه‌های عینی از این محصولات هستند.

این گوشی‌ها نه‌تنها باعث نارضایتی و ضرر مالی می‌شوند، بلکه از نقطه نظر محیط زیستی بسیار غیرمسئولانه هستند.

این گروه در ژوئیه، نامه‌ای به اپل ارسال کرده و از این شرکت خواست شیوه مجبور کردن کاربران به نصب آپدیت‌هایی که تلفن همراه آن‌ها را کند می‌کند، متوقف کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگز عامدانه کاری برای کوتاه کردن عمر باطری محصولاتش یا تضعیف مدل‌های قدیمی برای وادار کردن مصرف‌کنندگان به ارتقاء گوشی‌شان به مدل جدیدتر انجام نمی‌دهد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56504
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن