گیلانیادداشت

شورای شهر كارآمد با حضور افراد شایسته در مدیریت شهری

شایسته سالاری یک خط مشی فرهنگی مدیریتی است که نظام‌های شایسته سالار تلاش می‌کنند افراد مناسب را در زمان و مکان مناسب به کارگیری کنند.

تفاهم آنلاین_ هادی رمضانی – رئیس اسبق شورای اسلامی شهرستان رشت در یادداشتی با تاکید بر لزوم شایسته سالاری در انتخابات نوشت: شورای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی اثرگذار با برخورداری از اعضایی كارآمد می تواند به رفع مشكل ها و چالش های جامعه بپردازد و دیدگاه ها و نیازهای مردم را به خوبی انعكاس دهد و مطالبات آنها را به درستی پیگیری كند.

وی با اشاره به مساله شایسته سالاری اذعان داشت: در تعریفی ساده می‌توان گفت اگر به افرادی که از نظر کارآمدی و توانمندی برجسته هستند، میدان بیشتری بدهیم و زمینه‌ای برای ظهور و بروزشان فراهم شود، به تعریف شایسته سالاری نزدیک شده‌ایم.

رمضانی عنوان کرد: در انتخابات باید به طور آگاهانه فردی را که دارای ویژگی‌های بارز از جمله تدین، مدیریت جهادی، تشرع و تخصص و مدیریت است را به مردم معرفی و انتخاب کنیم.

وی در همین زمینه با اشاره به نقش رسانه ها تصریح کرد: رسانه‌ها باید وحدت، انسجام و همدلی را در جامعه پررنگ کنند، زیرا فضای متشنج و همراه با تفرقه هیچگاه در جهت منافع مردم نخواهد بود و نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت.

رمضانی، شایسته سالاری را یک خط مشی فرهنگی مدیریتی دانست و ادامه داد: نظام‌های شایسته ‌سالار تلاش می‌کنند افراد مناسب را در زمان و مکان مناسب به کارگیری کنند تا اهداف سازمانی آن مجموعه را محقق کنند. در چنین نظامی، استعدادیابی صورت گرفته، افراد دوره‌هایی را می‌گذرانند تا به سطح بالاتری از شایستگی دست پیدا کنند و سپس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عضو اسبق شورای اسلامی شهر رشت در ادامه با عنوان اینکه در آستانه ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا هستیم، بر لزوم حضور گسترده مردم جامعه برای برگزاری پرشكوه این انتخابات تاکید کرد و افزود: در دوره سوم شورای اسلامی شهر رشت اقدامات ارزشمندی در شهر انجام شد،امادر حال حاضر نیاز به توجه بیشتر به موضوع ها و مشكلات شهری احساس می شود. بنابراین این یک وظیفه عمومی محسوب می شود كه افراد برای انتخاب فرد اصلح و كارشناسان شایسته در حوزه مدیریت شهری مسئولیت را برای بهبود اوضاع جامعه ایفا كنند تا به تدریج كاستی های شهر رشت با تلاش های اعضای جدید بهبود یابد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69846
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن