اقتصادی

شهرداری رشت حلقه واسط کادر سلامت و مردم

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(و ب دا)؛ در دومین روز از هفته ملی سلامت، صبح امروز (سه‌شنبه)، ناصر حاج محمدی -شهردار رشت به اتفاق جمعی از مدیران شهری، ضمن دیدار با دکتر سالاری- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از زحمات بی‌شائبه کادر سلامت استان در بحران کرونا، تقدیر کرد.
در این دیدار،دکتر ارسلان سالاری- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه همدلی، هماهنگی و پیگیری مجدانه، در رفع مشکلات استان اثرگذار است، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همچون شهرداری با باری از بدهکاری‌ها مواجه بود و شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری آن در جامعه، هزینه‌ها را مضاعف کرد. اما با همین شرایط، با همت و پیگیری مجدانه و مساعدت مسئولان ملی، بخشی از مشکلات موجود در دانشگاه مرتفع شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تشدید هزینه‌های شهری پس از شیوع کرونا، افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، هزینه‌های حوزه شهری و شهرداری بسیار افزایش یافت و این در حالی بود که در چنین شرایطی شهرداری با مشکلات بودجه ای مواجه بود.
وی با اذعان به تلاش‌های مستمر و پیگیرانه شهرداری رشت در بحران کرونا، خاطرنشان کرد: شهرداری رشت در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان ازجمله در تدفین اجساد متوفیان ناشی از کرونا، کمک شایانی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی داشت و مردم همیشه قدردان آن خواهند بود.
دکتر سالاری به کاهش درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی در طول بحران کرونا اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه در بحران کرونا، بار سنگین بهداشت و درمان، طی این مدت به دوش دانشگاه بوده، ولی بیش از دو ماه است که دانشگاه علوم پزشکی گیلان درآمدی نداشته و تبعات و آثار آن طی ۶ ماه آینده خود را نشان خواهد داد.
وی با تأکید بر طرح مطالبه حقوق شهروندان رشتی از مسئولان ملی، بیان کرد: مشکلات شهری در بحران برف سال گذشته و بحران کرونا، نشانگر معیوب بودن زیرساخت‌های شهری است که باید با طرح مطالبه آن‌ها نزد مسئولان ملی، پیگیری شود.
ناصر حاج محمدی، شهردار کلان‌شهر رشت نیز در این دیدار، با تقدیر از کادر سلامت استان در طول دوران بحران کرونا، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان در گیلان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، در حال مقابله با این بحران هستند تا جایی که رئیس دانشگاه نیز به این ویروس مبتلا شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=22401
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن