اقتصادیبانک-بیمه-بورسویژه خبری

شماره شبا ثبت کنید تا سود بگیرید

درحالیکه کمتر از یک ماه تا زمانی که مسئولان برای واریز سود سهام عدالت اعلام کرده‌اند، باقی مانده است، هنوز برخی از مشمولان سهام عدالت شماره شبای خود را برای دریافت سود ثبت نکرده‌اند و تا زمانی که این فرایند را انجام ندهند، سود برای آن‌ها واریز نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، طبق آخرین وعده مسئولان سود سهام عدالت امسال از سوم اسفند ماه، یعنی کمتر از یک ماه دیگر به حساب مشمولان با اولویت مشمولین کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد. میزان سود هنوز مشخص نیست اما با توجه به اینکه میزان سود در سال ۱۳۹۵ به ازای هر یک میلیون سهم ۱۵۰ و در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان بود، این میزان در سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود. با این حال میزان دقیق سود تا ۲۲ بهمن‌ماه مشخص خواهد شد.

به طور کلی جمع کل مشمولان سهام عدالت  بیش از ۴۹ میلیون نفر است که از این میزان بیش از ۴۶ میلیون نفر در قید حیات هستند. در این راستا چندی پیش قبل از اینکه سازمان خصوصی‌سازی نسبت به واریز سود سهام عدالت اقدام کند، از مشمولان این سهام درخواست کرد که شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت وارد کنند تا سود سهام عدالت به حسابشان واریز شود.

طبق اعلام سازمان خصوصی‌سازی، توزیع سود سهام عدالت سال مالی شرکت‌های سرمایه‌پذیر در حالی از سال ۹۵ تاکنون در حال اجراست که مشمولان برای دریافت سود این سهام باید شماره شبای حساب بانکی خود و اعضای مشمول خانوار خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کنند.

بر اساس این گزارش، ورود و ثبت شماره شبای بانکی مستقل برای هر یک از اعضای خانوار که مشمول سهام عدالت باشند به تفکیک ضروری بوده و صرف ثبت شماره شبای سرپرست خانوار برای برخورداری از اصل سهام و سود سهام عدالت کفایت نمی‌کند و باعث محروم شدن سایر اعضای خانوار از سهام عدالت و سود متعلق به آن خواهد شد. برخلاف توزیع یارانه‌ها، در توزیع سود سهام عدالت سود فقط به حساب هر مشمول بطور مجزا واریز خواهد شد، در نتیجه باید شماره شبای بانکی هر مشمولی ولو زیر ۱۸ سال مستقلا و جداگانه وارد سامانه سهام فوق الذکر شود.

با وجود ضرورت ثبت شماره شبای بانکی برای دریافت سود سهام عدالت، پنج میلیون مشمول هنوز شماره شبای خود را ثبت نکرده‌اند و چنانچه تا زمان واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ این اقدام را انجام ندهند از دریافت سود سال ۱۳۹۷ هم جا خواهند ماند. با این حال سود سهام برایشان محفوظ می‌ماند و به محض ثبت شماره شبا سود سهام را چه برای سال ۱۳۹۶ و چه برای سال ۱۳۹۷ به صورت یکجا دریافت خواهند کرد.

در این راستا هنوز هم  سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده ثبت شماره شبای مشمولان سهام عدالت است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=12767
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن