مناطق آزاد-گردشگری

شفاف‌سازی اقدامات مناطق آزاد، عاملی برای جلوگیری از تضییع بیت‌المال

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شفاف‌سازی اقدامات مناطق آزاد را عاملی برای جلوگیری از تضییع بیت‌المال دانست.

به گزارش تفاهم آنلاین، حمیدرضا مومنی در دیدار با مهرداد بذرپاش – رئیس دیوان محاسبات با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای شفاف‌سازی و نشر داده‌ها همچنین برخط سازی فرآیندها در مناطق آزاد، بیان کرد: نتایج به دست آمده طی پیاده‌سازی این اقدامات در منطقه آزاد قشم موجب فسادزدایی و کشف تخلفات و جلوگیری از تضییع بیت‌المال شد.

در خصوص پیاده‌سازی آزمایشی امضاء الکترونیک مناطق آزاد که به صورت پایلوت در قشم انجام و امکان نظارت، حسابرسی و بازرسی الکترونیکی را به وجود آورده است، اظهار داشت: در صورت دریافت تاییدات مقرراتی دیوان محاسبات این مهم به سرعت در همه مناطق پیگیری و اجرایی خواهد شد.

بذرپاش – رئیس دیوان محاسبات نیز در ادامه، با ابراز خرسندی از گزارش ارائه شده روال در دست اقدام در مسیر شفاف‌سازی مناطق آزاد را مثبت ارزیابی و با تایید ضرورت این اقدامات بر همراهی همکاری همه جانبه دیوان محاسبات در مسیر تحقق این اهداف تاکید کرد.

گفتنی است که در این نشست به پیشنهاد مشاور رئیس جمهور و موافقت رئیس دیوان محاسبات مقرر شد تا با بررسی‌های کارشناسی ساختاری اختصاصی مناطق آزاد و ویژه برای حسابرسی و رسیدگی به موضوعات این مناطق بر مبنای حوزه‌های تخصصی؛ ویژگی‌های ساختاری و قانون چگونگی اداره این مناطق در دیوان محاسبات تشکیل و راه‌اندازی شود تا علاوه بر نظارت دقیق‌تر، طی مراحل شفاف‌سازی را نیز تسریع گردد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=67091
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن