گیلان

بازدید مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از شبکه های آبیاری فومنات

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با همراهی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان با هدف نظارت بر توزیع عادلانه آب، از شبکه های آبیاری دشت فومنات بازدید کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان در حاشیه این بازدید گفت: اولین نوبت آبگذاری کانال‌های آبیاری از روز پنجم اردیبهشت‌ماه در کانال‌های فومنات و راست سنگر  و از نهم اردیبهشت‌ماه در کانال چپ سنگر آغاز شده است.

وحید خرمی اظهار داشت: در این مدت انتظار می رود که کشاورزان عزیز و زحمتکش، نشاء برنج را بر اساس تقویم زراعی به انجام برسانند.

وی با اشاره به کاهش شدید ورودی آب به سد سفیدرود و همچنین رودخانه‌های استان به دلیل کاهش نزولات جوی تصریح کرد: در سال آبی جاری برای لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از انهار و زهکش‌های نیازمند به لایروبی در استان، برنامه‌ریزی صورت گرفت که تاکنون ۴۸۰ کیلومتر از آن‌ها لایروبی شده‌اند.

خرمی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های منابع آبی در جهت تأمین آب زراعی گفت: در محدوده فومنات که مورد بازدید قرار گرفت، اراضی که در نوبت وصل آب قرار دارند، به خوبی در حال آبگیری هستند و آب مناسبی در مسیر آن‌ها جریان دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان اظهار امیدواری کرد: انشاله تا پایان این مرحله از آبگذاری، کلیه شالیزارها محدوده آبدار خواهند شد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69685
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن