گزارش

شبکه باران و مسئولیتی که ندارد!!!!

در تاریخ دوم مرداد ماه جاری دکتر عباسی استاندار گیلان به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران کل صمت و ارشاد اسلامی گیلان از شرکت مدرن و تک و بین المللی ایحاگستر شمال بازدید کردند اما این بازدید مهم استاندار گیلان در شبکه باران بازتابی نداشته است.
1️⃣ در هر اقتصادی، بنگاه‌های اقتصادی محور اصلی تولید و ایجاد اشتغال هستند؛ بنابراین، بنگاه ها و به طریق اولی کارآفرینان،‌ نقشی محوری در اقتصاد کشور به عهده دارند. نقش بنگاه‌ها در اقتصاد، ایجاد ارزش افزوده است و نقش دولت هم فراهم کردن محیط مناسب برای فعالیت بنگاه‌هاست.
2️⃣ تولید کنندگان و کارآفرینان انتظار دارند که در دولت مردمی سیزدهم ، روند تضعیف کننده ساختاری و نهادی بخش خصوصی، ترمیم گردد و اراده و اقدامات رییس جمهورمحترم و دولت تاکنون در مسیر حمایت از بنگاه های اقتصادی است و استاندار گیلان تلاش زیادی دارد که بخش تولید گیلان از حالت رکود خارج گردد و اقتصاد استان رشد یابد.
3️⃣ عوامل موفقیت شرکتی چون ایحاگستر علاوه بر منابع توسعه ای و منابع انسانی ، موضوع تامین منابع راه اندازی است که این امر تحت تاثیر رفتار مخرب و ضد تولید بانک ها و نیز قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی و تغییر دولت ها، معمولا یا محقق نشده و یا با کندی انجام گرفته است.
4️⃣ شرکت ایحا گستر شمال در سال 89 با 205 نفر اشتغال مستقیم و بیمه شده و ظرفیت تولید 105 هزار تن فعالیت و با 25 هزار متر مربع زیربنا و بیش از 200 دستگاه ماشین آلات ، تجهیزات و ابزار آلات از کشورهای مختلف دنیا به عنوان یک مجموعه متنوع در صنعت بسته بندی و چاپ از بخش های انواع تولید، انواع پیش از چاپ، انواع چاپ و انواع پس از چاپ، با تکنولوژی روز دنیا به عنوان واحدی فوق مدرن و دارای استانداردهای اروپا و برخوردار از مزایای رقابتی و عملکرد جهانی، در آسیا بی نظیر و در دنیا کم نظیر، فعالیت خود را آغاز کرد اما به بهانه معوقات بانکی و مداخلات و تخلفات بانک ملی، از سال 93 تعطیل و از شهریور سال 1396 تا اواخر اسفند 1399 در تصرف بانک ملی قرار گرفت؛ بنابراین، با توجه به شوک های مخرب بانکی بر سیستم تولید این شرکت و زمان های زیاد از دست رفته و عدم اراده قطعی سیستم بانکی برای تامین منابع مالی مورد نیاز ، چگونه می توان انتظار داشت این شرکت بتواند به حیات خود ادامه دهد؟
5️⃣ در تاریخ 27/ 12/ 1399 براساس مصوبه ستاد تسهیل کشور و حمایت قضایی استان، کارخانه رسما به مالکان آن تحویل و پس از 4 سال از بانک ملی خلع ید شد اما به رغم این که در دوران تصرف بانک ملی، به خطوط تولید و ماشین آلات، اموال و تاسیسات این سرمایه عظیم ملی خسارات زیادی وارد شد با حمایت کمیته قضایی استان، کارخانه با منابع شخصی و تلاش کارشناسان متخصص شرکت راه اندازی گردید و در حال فعالیت است اما به رغم نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید و سال 1401 تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین و مصوبه کمیته قضایی حمایت از تولید استان و مصوبه ستاد تسهیل کشور می گذرد، بانک ملی نه تنها اراده ای برای اعطای تسهیلات به این بنگاه مدرن و دانش بنیان ندارد بلکه با طرح بهانه های بلاوجه هم چنان شرکت و مدیران آن را در لیست بدهکاران غیرجاری با هدف افزایش مطالبات خود و کاهش قیمت واقعی اموال کارخانه و تملیک آن با کمترین قیمت، حفظ کرده است.
6️⃣ ارزش اموال و دارایی های این شرکت چند هزار میلیارد تومان برآورد می شود در حالی که بانک ملی برای دریافت 75 میلیارد تومان از اصل وام و سود خود، به مدت 4 سال این شرکت را به صورت غیر قانونی تصرف و 9 سال تعطیل کرد که هزینه انواع خسارات وارده به این شرکت مشتمل بر اجرت المثل دوران تصرف ، تعمیرات ماشین آلات، قالب ها ، تجهیزات ، تاسیسات و غارت و سرقت کابل ها و … چند صد میلیارد تومان ( غیر از خسارات معنوی و حیثیتی) برآورد می شود .
7️⃣ پرسش اساسی این است که صدا و سیمای مرکز استان در قبال تحقق شعارهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در مانع زدایی و پشتیبانی از تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین چه مسئولیتی دارد ؟ آیا شبکه باران می داند که اگر این شرکت به طورکامل راه اندازی شود در زنجیره فعالیت این شرکت مدرن و مادر چند صد هزار شغل ایجاد می شود؟ چرا شبکه باران به مسئولیت های شرعی و قانونی خود که همانا تحقق شعار رهبری معظم انقلاب اسلامی است ، عمل نمی کند؟ ایا شبکه باران همسو با بانک ملی و افرادی که به صورت سازمان یافته این شرکت را تخریب می کنند، ایحاگستر را بایکوت کرده است؟ اگر غیر از این است چرا به نقش مهم این شرکت در اقتصاد گیلان توجهی نمی کند ؟ چرا بازدید مهم و تعیین کننده استاندار گیلان و هیات همراه در شبکه باران ، بازتابی نداشته است ؟ چرا یک گزارش مستقلی از وضعیت آن تهیه نمی کند ؟ چرا شبکه باران ، پرسشگری نمی کند؟
8️⃣ فقر مدیریتی و فکری در تولید برنامه های توسعه محور در مهم ترین رسانه دیداری و شنیداری استان ، هزینه های توسعه گیلان را افزایش می دهد؛ بنابراین ، انتظار می رود استاندار گیلان مدیریت شبکه باران را نسبت به مسئولیت های قانونی و اقتصادی و توسعه ای خود آگاه سازد و با اقداماتی که گیلان را از مسیر پیشرفت و توسعه دور می کند، برخورد نماید .

* نقی هدایتی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=86037
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن