بانک-بیمه-بورسکارآفرینی

سود وام نوسازی بافت فرسوده با اوراق مسکن به ۱۶ درصد کاهش یافت

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری در خصوص پرداخت تسهیلات بافت فرسوده در سال ۹۹ با یادآوری این مطلب که تسهیلات بافت فرسوده در تهران، سایر کلانشهرها، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، و شهرهای کوچک برای سازندگان حرفه‌ای، توسعه‌گران و افرادی دارای پروانه اشتغال انبوه سازی در صورت استفاده از تکنولوژی جدید، فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی، به ترتیب ۲۵۰، ۲۴۰، ۲۲۰ و ۱۸۰ میلیون تومان شده است که رقم مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش به شمار می‌رود، گفت: سیاست‌های جدید برای بافت فرسوده، ابلاغ شده است.

مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن ادامه داد: با ادامه سیاست‌های سال گذشته، بر اساس آخرین آمار، ۱۱ هزار و ۸۰۰ مالک در بافت‌فرسوده از تسهیلات بافت استفاده و اقدام به نوسازی کرده‌اند.

علمداری استقبال از طرح‌های جدید بانک‌مسکن را مناسب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته قرارداد عاملیت با ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در بافت فرسوده به امضا رسید که برای امسال نیز در حال انعقاد قرارداد با ۲۰ هزار واحد دیگر هستیم و رایزنی در این خصوص ادامه دارد.

وی بخشی از اقدامات بانک را کاهش نرخ سود برای متقاضیان عادی و متقاضیان دارای حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم عنوان کرد و گفت: نرخ سود متقاضیان استفاده کننده اوراق در بافت فرسوده ۱۶ درصد شده است که پیش تر این نرخ ۱۷.۵ درصد بود. همچنین نرخ سود افراد دارنده حساب صندوق پس انداز مسکن یکم در بافت فرسوده به ۶ درصد کاهش یافته است.

علمداری این مجموع اقدامات بانک را سیاست‌های تشویقی برای متقاضیان برشمرد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=23458
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن