اقتصادی

سهم ۳ درصدی عشایر در تولید ناخالص داخلی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر از سهم سه درصدی عشایر در تولید ناخالص داخلی خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، فضل خرم در نشست خبری که امروز (یکشنبه) به منظور تشریح عملکرد و اقدامات تعاونی عشایری دامداران متحرک برگزار شد،اظهار کرد: ۲۱۳ هزار خانوار عشایر با جمعیت یک میلیون و ۱۸۶هزار نفر در کشور زندگی می‌کنند که این جمعیت دارای ۲۲ میلیون و ۴۰۰هزار راس دام در کشور هستند و ظرفیت تولید ۱۹۰ هزار تن گوشت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصولات زراعی و باغی،۳۳۰هزار تن تولید شیر را دارند.

وی ادامه داد: عشایر سه درصد سهم در تولید ناخالص داخلی را دارند، در حالی که جمعیت آن‌ها کمتر از ۱.۵ درصد جمعیت کشور است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک به طراحی کارت هوشمند عشایری اشاره کرد و گفت: در شرف انعقاد قرار داد طراحی کارت هوشمند عشایری هستیم و قرار است تمام اطلاعات مرتبط با عشایر در این کارت قرار گیرد.

خرم به تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز عشایر اشاره کرد و ضمن درخواست از دولت  برای تخصیص ارز مورد نیاز واردات نهاده دامی و حمایت از این موضوع گفت: برخی افراد برای تسریع در تخصیص ارز واردات نهاده‌های دامی درخواست وجه کردند و این درخواست ابتدا از ۱۶ سکه شروع شد و سپس افزایش یافت. این افراد ارتباطاتی داشتند و ظاهرا می‌خواستند از این نمد برای خود کلاه بسازند.

وی به قیمت دام زنده عشایر اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده دام زنده برای عشایر ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان است اما در شرایطی که دسترسی به دام عشایر سخت است  ۳۵ تا ۳۷هزار تومان خریداری می‌شود و درصورت تدوام شرایط عشایر دیگر  دامداری را کنار خواهند گذاشت.

خرم در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قاچاق دام توسط عشایر صورت می‌گیرد و آیا این موضوع صحت دارد،گفت: بنده به این موضوع باور ندارم و اطلاعی هم از آن ندارم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46463
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن