گیلان

افزایش سهمیه احداث واحد مسکونی محرومین در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان از افزایش سهمیه طرح احداث واحد مسکونی محرومین در استان خبر داد و گفت: با افزایش 1000 واحد دیگر سهمیه استان در این طرح به 3000 واحد تغییر کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد اکبرزاده در جلسه ای که با حضور علی اوسط اکبری مقدم – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان به منظور هماهنگی جذب اعتبارات طرح مسکن محرومین در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد، اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و 801 متقاضی موفق به دریافت پروانه ساخت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی 50 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 5 درصد و 30 میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: با توجه به ابلاغ سهمیه جدید کار معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل شروع شده است.

اکبرزاده افزود: تاکنون 2086 متقاضی به بانک معرفی و تعداد 1991 قرارداد با بانک‌های عامل منعقد گردیده و 1672 مورد پی کنی، 1184 مورد اجرای فونداسیون، 382 مورد اجرای ستون، 211 مورد اجرای سقف و 113 مورد دیوار کشی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: 66 میلیارد ريال تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

اکبری مقدم – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک‌های عامل در تهیه مسکن برای محرومین و پرداخت تسهیلات گفت: اقدام دولت در تهیه مسکن برای محرومین ارزشمند است. دولت اقدامات خوبی برای تهیه مسکن محرومین انجام داده است.

وی ادامه داد: بدنه محروم جامعه باید به مسکن ارزان قیمت دسترسی پیدا کنند و اقدام دولت در تهیه مسکن محرومین اقدام موثری بوده است.

اکبری مقدم با بیان اینکه طرح ساخت مسکن محرومین فرصت خوبی است تا با بهره برداری از اعتبارات این طرح در راستای رفع نیازمندی‌ها در سطح روستاها گام برداشت، گفت: دغدغه کمک به این افراد همواره وجود دارد و با توجه به اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی اقشار آسیب پذیر است امید است با فراهم کردن بسترهای لازم و با برنامه ریزی مناسب هدف‌گذاری ساخت واحدهای مسکونی محرومین بصورت عملیاتی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات مسکن روستایی و اعتبارات ابلاغی جدید اقدام مضاعف داشته باشند تا همه اعتبار تخصیص داده شده جذب شود.

گفتنی است؛ در این جلسه که به ریاست اکبری مقدم – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد، رحمتیان – معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن و مدیران شعب بانک‌های عامل استان نیز حضور داشتند.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=65144
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن