بین الملل

سناتورهای آمریکایی: نورد استریم ۲ باعث وابستگی اروپا به مسکو می‌شود

سناتور هم حزبی جو بایدن به همراه یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ به رئیس‌جمهور این کشور از او خواستند، با اعمال تحریم‌ مانع از تکمیل ساخت خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» شود.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، در ادامه ضدیت واشنگتن با انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، دو سناتور ارشد آمریکایی به جو بایدن نامه‌ای علیه خط لوله «نورد استریم ۲» نوشتند.

«جین شهین» سناتور ارشد ایالت نیوهمپشایر و «جیم ریش» سناتور ارشد جمهوری‌خواه عضو کمیته روابط خارجی سنا از ایالت آیداهو با نگارش نامه به رئیس‌جمهور این کشور خواستار ممانعت از تکمیل خط لوله انتقال گاز روسیه موسوم به «نورد استریم ۲» شدند.

به گزارش اسپوتنیک، فشار این دو قانونگذار کنگره آمریکا برای اعمال تحریم علیه این خط لوله و جلوگیری کردن از تکمیل آن در حالی انجام شده که اخیرا پارلمان اروپا هم قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن ساخت نورد استریم ۲ فورا متوقف شود.

تشدید فشارها بر این پروژه انتقال گاز طبیعی روسیه در شرایطی انجام شده که به گزارش اسپوتنیک، ۹۰ درصد از این خط لوله تکمیل و ساخته شده است.

شهین رئیس کمیته فرعی اروپا و همکاری امنیتی منطقه‌ای در سنای آمریکا و آقای ریش در نامه به جو بایدن از او خواستند، مصوبه کنگره موسوم به «لایحه حفاظت از امنیت انرژی اروپا» را کاملا اجرا کند؛ مصوبه ای که در آن مسکو متهم شده است از خطوط انتقال انرژی برای ایجاد وابستگی دیگر کشورها به انرژی روسیه استفاده می‌کند.

در بخشی از نامه این دو سناتور آمریکایی آمده است: «گزارش‌های رسانه‌ها نشان می‌دهند که دولت آلمان پیشنهادی را پیش برده که طبق آن ایالات متحده باید از تحریم‌ها چشم پوشی کند و این باعث نگرانی ما شده است».

به ادعای آنها، اجرایی و تکمیل شدن خط لوله نورد استریم ۲ به روسیه یک ابزار ژئوپلیتیکی تازه خواهد داد و به مسکو اجازه می‌دهد باعث محروم کردن اوکراین، اسلواکی و دیگر کشورها از درآمدهای انتقال نفت و گاز شود.

از نظر این دو سناتور ارشد آمریکایی، نورد استریم ۲ سبب ایجاد وابستگی اروپای غربی به گاز روسیه و به دنبال آن، ارعاب سیاسی مسکو علیه این منطقه برای ۴۰ سال آینده خواهد شد.

علیرغم فشارهای آمریکا و اعمال تحریم، ۲۶ دی ماه بود که دولت آلمان مجوز ساخت خط لوله نورداستریم ۲ را در آب‌های خود صادر کرد. پیمانکار پروژه ساخت خط لوله نورداستریم ۲ اعلام کرد، سازمان هیدروگرافی و دریایی فدرال آلمان مجوز ساخت این خط لوله در آب‌های آلمان را صادر کرده است.

این خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه به طول ۱۲۲۲ کیلومتر است که از روسیه آغاز شده و پس از عبور از بستر دریای بالتیک، در شهر گرایفسولد، آلمان پایان می‌یابد. ظرفیت انتقال گاز طبیعی این خط روزانه معادل ۱۵۰ میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63358
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن