اجتماعی

سقوط از بلندی؛ دلیل ۴۰ درصد از تلفات “حوادث کار”

۷۵۹ نفر در حوادث کار در پنج ماه ابتدایی سال جاری جان باختند؛ در این مدت بیشترین علت مرگ در حوادث کار، سقوط از بلندی بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران پویا؛ بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور ​در پنج ماهه نخست سال جاری 759 نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با آمار متوفیات 729 نفر، 4.1 درصد بیشتر شده است.

از کل تلفات حوادث کار در پنج ماهه ابتدایی سال جاری، 740 نفر مرد و 19 نفر زن بودند درحالیکه در مدت مشابه سال قبل تعداد مردان فوت شده در حوادث کار 725 و تعداد زنان چهار نفر بود.

در این مدت استانهای تهران با 175، مازندران با 55 و آذربایجان شرقی با 53 متوفی بیشترین آمار تلفات حوادث کار را داشته‌اند.

40 درصد تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی است

مطابق سالهای گذشته، در پنج ماهه نخست امسال نیز بیشترین علت مرگ در حوادث کار، سقوط از بلندی است که معمولاً حدود نیمی از تلفات این حوادث را به خود اختصاص می‌دهد در پنج ماهه امسال 40 درصد مرگهای ناشی از حوادث کار در پی سقوط از بلندی اتفاق افتاده است که 306 نفر از کل متوفیات را در برمی‌گیرد.

پس از آن اصابت جسم سخت با 184 متوفی بیشترین آمار مرگ در حوادث کار را داشته است که 24.2 درصد از کل تلفات به این علت مربوط می‌شود.

برق‌گرفتگی با 111، کمبود اکسیژن با 52 و سوختگی با 36 متوفی در رتبه‌های بعدی تلفات حوادث کار قرار دارند. 70 نفر نیز به دلایلی دیگر در حین کار جان خود را از دست داده‌اند.

کاهش 11 درصدی مصدومان حوادث کار

مطابق آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، تعداد مصدومان حوادث کار که در پنج ماهه ابتدایی سال جاری به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، 11.1 درصد کاهش یافته است. تعداد مصدومان ارجاعی به پزشکی قانونی در این مدت 10 هزار و 402 نفر ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل 11 هزار و 699 نفر بوده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46385

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن