البرز

تمایل روس‌ها برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پیام 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام از تمایل شرکت‌های روسی برای توسعه فعالیت‌های تجاری و تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی پیام به دلیل موقعیت استراتژیک  از هر 2 بعد فرودگاهی و منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش تفاهم آنلاین، نادر ثناگومطلق با اشاره به برگزاری نشستی با نیکلای ماشکوف-رئیس اتاق بازرگانی و صنعت مسکو در منطقه اظهار داشت: قابلیت و ظرفیت‌های موجود در  پیام موجب شده تا سرمایه‌گذاران روسی پتانسیل‌های پیام را هم‌تراز کشور هند بدانند و خواهان سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در منطقه شوند.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی کارخانجاتی از جمله تولید لوازم خانگی، محصولات الکترونیکی و اویونیکی و ایجاد کارخانه تولید محصولات خوراکی، غذایی و فاسد شدنی به مقصد بازار روسیه از جمله پیشنهادهایی بود که از سوی فعالان اقتصادی روس برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام مطرح شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: همچنین ایجاد تشکلی در جهت صادرات میوه و محصولات کشاورزی استان البرز به روسیه، راه اندازی انبار مکانیزه با هدف دپو و انتقال کالاهای مورد نیاز در روسیه از طریق پیام و مشارکت در ایجاد خطوط لجستیک هوایی برای روسیه و کشورهای حوزه آسیای میانه از دیگر پیشنهاداتی بود که طرفین روسی در این نشست ارائه کردند.

ثناگومطلق ادامه داد: ایجاد دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی روسیه، راه اندازی شعبه City bank و بیمه روسیه در منطقه ویژه اقتصادی پیام از دیگر مواردی بود که طرفین روس در راستای توسعه همکاری و رونق سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام آمادگی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌ها با هدف حضور هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه به صورت جدی در حال انجام است خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد تا نسبت به تهیه اطلاعات جامع به زبان روسی و انگلیسی مشتمل بر معافیت‌ها، مزایای منطقه و قوانین سرمایه‌گذاری اقدام و در نخستین فرصت در اختیار اتاق بازرگانی مسکو قرار گیرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=62761
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن