گیلان

سهم گیلان از پروژه‌های عمرانی دهه فجر!؟!!؟!؟!؟

نقی هدایتیتفاهم آنلاین_ صدها پروژه عمرانی ورزشی در سطح کشور در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری افتتاح گردیده است که سهم استان گیلان تنها یک استخر شنای بخش خصوصی در آستارا بوده است که در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار گیلان افتتاح گردیده است.

وزیر ورزش و جوانان در آیین افتتاح پروژه های عمرانی ورزشی گفت: با تلاش وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی افتخار این را داریم که ۲۲۴ پروژه ملی ورزشی را در سراسر کشور افتتاح کرده و به بهره‌برداری برسانیم…

سلطانی‌فر، سالن سرپوشیده دو و میدانی اردبیل را یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی ورزشی دانست و تصریح کرد: این سالن ورزشی یکی از کامل‌ترین، بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین سالن‌های ورزشی بوده که تا کنون در کشور احداث شده است و مختص رشته‌های مختلف ورزش ما در دو و میدانی است.

در خصوص وضعیت پروژه های عمرانی ورزشی گیلان توجه به نکات زیر را لازم می دانم:

۱- گیلان دو نیم میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از قطب های اصلی ورزش کشور است . گیلان قهرمانان زیادی در سطوح ملی، آسیایی، جهانی و المپیک پرورش داده و برای کشور افتخار آفرینی کرده اند که به طور مشخص می توان به مرحوم نامجو، مرحوم‌سیروس قایقران، غفورجهانی، فردین معصومی، سیدعلی افتخاری، بهزاد داداش زاده، سیدهادی طباطبایی سیدجلال حسینی، پژمان نوری، مازیار زارع، علیرضا جهانبخش، سعید عزت الهی، آرمین هادی پور،سارا بهمن یار، محمد رهبری و دهها قهرمان دیگر نام برد. سرانه فضای ورزشی در گیلان کمتر از یک متر است و این استان از نظر برخورداری از زیربناهای ورزشی، در وضعیت نامناسبی بسر می برد.

۲- در حالی که باشگاه های فوتبال گیلان برای برگزاری مسابقات، خانه بدوش هستند و چوکای تالش و شهرداری آستارا به علت نداشتن ورزشگاه، بازی های خانگی خود را در رشت برگزار می کنند و ملوان بندر انزلی هنوز ورزشگاه اختصاصی خود را بابت تعمیرات در اختیار ندارد و باشگاه سپیدرود رشت از بازی در عضدی که چند سال در حال تعمیر است ، محروم می باشد کامل‌ترین، بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین سالن‌های ورزشی ایران در اردبیل به بهره برداری می رسد. حق اردبیل و همه استان های کشور این است که از همه امکانات زیرساختی برخوردار باشند اما سوال این است چرا گیلان باید در زیرساخت های ورزشی اینقدر ضعیف باشد؟.

۳- ارزیابی های من نشان می دهد ضعف زیرساخت های ورزشی گیلان دلایل متعددی دارد که انتصاب مدیران ضعیف و ناتوان در جذب اعتبارات ورزشی و بله قربان گوی ستاد وزارتخانه ، عدم توجه استانداری و مجمع نمایندگان استان به توسعه زیربناهای ورزشی و… از جمله این مشکلات می باشد. وگرنه قاعدتا نباید استان اردبیل که جمعیت آن نصف گیلان است و رتبه ورزشی آن از گیلان بسیار پایین تر است ، از مدرن ترین تاسیسات ورزشی برخوردار باشد و مدیرکل ورزش گیلان در حال انتشار جلسات با این هیات ورزشی و آن شخصیت و فلان فدراسیون و … در اینستاگرام و تلگرام باشد.

۴- استان گیلان در حالی که از زیربناهای ورزشی فرسوده و عقب افتاده و ضعیفی رنج می برد اما اداره کل ورزش برای پروژه های عمرانی خود بیش از 70 نفر نیرو جذب نموده و حقوق آنها از محل پروژه های عمرانی پرداخت می شود!!!!!این پاردوکس را وزیر ورزش و جوانان چگونه توجیه می کند؟.

۵- افتتاح استخر شنای آستارا که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده، هیچ ربطی به اداره کل ورزش و جوانان ندارد . اگر اداره کل ورزش خیلی مدعی است برود استخر شنای گلسار را که مدتها بلاتکلیف برای تعمیر رها شده، درست کند. از مدیریت ضعیف ، رانتی و نا آشنا با سیستم مدیریتی کلان نباید انتظار داشت که بتواند به ورزش گیلان اعتبار ببخشد. گیلان در زمان استانداری سلطانی‌فر آسیب جدی دیده است و در زمان وزارتش در ورزش و جوانان، بهره ای بهتر از انتصاب تنها مدیرکل زن ورزش کشور که برند وزارت ورزش است ، نصیبش نشد!!!!!!!

✍یادداشتی به قلم نقی هدایتی

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=63978
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن