اقتصادی

سازوکار پرداخت ارز نیمایی به ایرلاین‌ها مشخص نیست

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان "هنوز سازوکار پرداخت ارز نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی مشخص نیست" گفت: وام‌های ارزان‌قیمت به ایرلاین‌ها پرداخت می‌شود.

خلبان تورج دهقانی زنگنه در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص جدیدترین وضعیت حمایت دولت از شرکت‌های هواپیمایی داخلی با هدف جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی کمیته‌ای با حضور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و مسئول حمل‌ونقل ستاد ملی مبارزه با کرونا، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، چند کارشناس سازمان هواپیمایی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های هواپیمایی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با تشکیل این کمیته سازوکار پرداخت ارز نیمایی برای ایرلاین‌های داخلی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به این‌که علاوه بر ارز نیمایی، وام‌های ارزان‌قیمت به شرکت‌های هواپیمایی پرداخت خواهد شد، افزود: تأکید می‌کنم هنوز نحوه حمایت از ایرلاین‌های داخلی مشخص نشده و به زودی سازوکار اجرایی آن تدوین خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پس از این کار،‌ جلساتی با حضور مدیران شرکت‌های هواپیمایی برگزار شده و آنها منابع مالی مورد نیاز خود را اعلام می‌کنند. سپس نسبت به تامین این منابع از طریق ارز نیمایی و وام‌های ارزان‌قیمت اقدام خواهد شد.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=51863
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن