اجتماعی

سازمان اوقاف تا ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مردم می‌سازد

سازمان اوقاف در تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی منعقد کرد، متعهد شد تا ۵۰ هزار واحد مسکونی را در اراضی موقوفه بسازد و به افراد واجد شرایط در «طرح اقدام ملی مسکن» تحویل دهد.

به گزارش تفاهم آنلاین، تفاهم‌نامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در اراضی موقوفه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی؛ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی در محل این وزارتخانه منعقد شد.

سازمان اوقاف و امور خیریه در این تفاهم‌نامه متعهد شده است که با توجه به ظرفیت اراضی وقفی متصرفی، تا سقف ۵۰ هزار واحد مسکونی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در «طرح اقدام ملی مسکن» (مسکن ماندگار) در اراضی موقوفه ساخته شود؛ سازمان اوقاف همچنین متعهد شده است که احداث این واحدهای مسکونی تا ۴۰ ماه آینده انجام شود.

وزارت راه و شهرسازی نیز متعهد شده تا تمامی مشوق‌ها در «طرح اقدام ملی مسکن»، اعم از تسهیلات بانکی احداث و یارانه‌های مرتبط با این طرح را تخصیص دهد.

نکته مهم در این تفاهم‌نامه این است که سازنده این خانه‌ها در اراضی موقوفه نیز سازمان اوقاف و امور خیریه خواهد بود؛ وزارت راه و شهرسازی نیز افراد واجد شرایط را انتخاب و به سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن زوج‌های جوان، خانه اولی‌ها و افراد فاقد مسکن، «طرح اقدام ملی مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=36721
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن