اجتماعی

ساخت 275 مدرسه توسط بنیاد برکت در خوزستان

معاونت عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه این بنیاد نسبت به ساخت 275 مدرسه در خوزستان متعهد است، گفت: تاکنون 221 مدرسه با 978 کلاس درس در مناطق محروم و روستایی استان خوزستان به بهره‌برداری رسیده که با بهره‌برداری از 54 مدرسه دیگر، مجموع تعداد کلاس‌های درس ساخت شده توسط بنیاد برکت در این استان به یک‌هزار و 333 کلاس خواهد رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین، محمد مهجوری با بیان اینکه بنیاد برکت برای ساخت این تعداد مدرسه در استان خوزستان بیش از یک‌هزار و 320 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی و اختصاص داده است، ادامه داد: استان خوزستان با 275 مدرسه، بیشترین سهم را از پروژه‌های عمرانی این بنیاد در حوزه مدرسه‌سازی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی بر اساس تأکید مقام معظم رهبری بر ارتقای عدالت آموزشی در مناطق محروم یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مناطق محروم است که از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود.

معاونت عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت تاکید کرد: این بنیاد با راه‌اندازی نهضت مدرسه‌سازی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور، نسبت به ساخت یک‌هزار و 940 مدرسه با 10 هزار و 420 کلاس درس در این مناطق متعهد می‌باشد که تاکنون 1400 مدرسه را با 7 هزار و 450 کلاس درس به بهره‌برداری رسانده است.

به گفته وی، 230 هزار دانش‌آموز در 3 هزار روستا مشغول تحصیل در مدارس برکت هستند. مهجوری، میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برکت برای ساخت مدارس در مناطق محروم را بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: مدارس برکت در مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استانداردها، الزامات آموزشی، ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شود.

گفتنی است که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) 13 هزار 564 طرح را با حجم سرمایه‌گذاری 11 هزار و 686 میلیارد ریال در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان خوزستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56985
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن