اقتصادی

ساخت اولین خط‌آهن استاندارد افغانستان توسط ایران

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اینکه خط‌آهن خواف ــ هرات اولین خط‌آهن استاندارد افغانستان است، گفت: این پروژه موجب توسعه مبادلات در مرزهای شرقی می‌شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، سعید محمد در شبکه‌ های اجتماعی نوشت: با توجه به اینکه کشور افغانستان فاقد شبکه راه‌‌آهن است و پروژه راه‌‌آهن خواف ــ هرات اولین خط راه‌‌آهن با عرض استاندارد در این کشور محسوب می‌ شود، ‏احداث این پروژه از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است و علاوه بر ثمرات گوناگون برای کشور ‎افغانستان زمینه رشد و توسعه استان‌ های شرقی ایران را نیز فراهم می‌کند و مبادلات تجاری بین دو کشور در مرزهای شرقی را در بستر حمل‌ و نقل ریلی توسعه خواهد داد.

‏وجود تنگناهای مختلف و شرایط خاص امنیتی و اجرایی حاکم بر پروژه و منطقه گرچه اجرای این پروژه ملی را با مشکلات فراوان رو به‌ رو ساخت اما عزم بلند و همت راسخ متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء(ص) زمینه اتمام این پروژه را در سال جهش تولید فراهم کرد.

‏اقتصاد رو به رشد و ظرفیت مطلوب بازار افغانستان، فرصت‌های صادراتی قابل‌ توجهی را برای کشورهای همسایه فراهم ساخته است و کشور ایران می‌ تواند در این بین نقشی بسزا ایفا کند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=56871
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن