مناطق آزاد-گردشگری

زمستان سخت در انتظار گردشگری مصر

مقام‌ها، مالکان هتل‌ها و گردانندگان تورهای مسافرتی مصر معتقدند حتی اگر مقاصد گردشگری بازگشایی شوند و سفرهای بین‌المللی از سرگرفته شود فصل زمستان پیش ‌رو بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از عرب‌نیوز، این روزها فقط تعداد معدودی از گردشگران از اهرام جیزه بازدید می‌کنند. این ماه در روز بازگشایی محوطه تاریخی اقصر نیز فقط ۱۲ نفر از آن بازدید کردند. در تفرجگاه‌های دریای سرخ مصر هم شمار بازدیدکننگان بسیار کمتر از سال گذشته است.

پیش‌بینی زمستان سخت می‌تواند خبر بدی برای اقتصاد این کشور باشد. گردشگری تا ۱۵ درصد از تولیدات ملی مصر را در بر می‌گیرد، که به گفته مقام‌ها از مصر از زمان تعطیلی ناشی از ویروس کرونا، این کشور از ماه مارس تا کنون هرماهه با یک میلیارد دلار خسارت در این بخش مواجه شده است.

مقامات مصر می‌گویند به امید احیای تدریجی صنعت گردشگری در تلاش هستند تا با ایجاد حس امنیت برای گردشگران آن‌ها را به بازگشت به مصر تشوبق کنند.

موزه‌ای که قرار است سال آینده در نزدیکی اهرام سه‌گانه بازگشایی شود، نیاز به احیای سریع گردشگری مصر در سال ۲۰۲۱ را افزایش داده است.

در شرایط عادی گردشگران غربی برای دور شدن از سرمای کشورهای‌شان و گرمای فصل تابستان مصر در فاصله اکتبر تا می از مناطق تاریخی مصر بازدید می‌کنند.

به گفته مقامات و صاحبان کسب و کارهای مربوط به گردشگری، اکنون که گردشگری بعد از مدت‌ها در مصر آغاز شده نیز هتل‌ها با کمتر از نیمی از ظرفیت همیشگی‌شان فعالیت می‌کنند و مقاصد دیدنی نیز تقریبا خالی هستند.

از اول جولای تاکنون حدود ۲۲۰ هزار گردشگر از دریای سرخ و استان سینای جنوبی بازدید کرده‌اند که این آمار کمتر از ۱۰ درصد آمار سال گذشته است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=46476
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن