بین الملل

رکود ۴.۷ درصدی اقتصاد ژاپن در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱

به گزارش تسنیم به نقل از بیزینس تایمز، بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سال مالی منتهی به مارس 2021 به میزان 4.7 درصد کوچک خواهد شد.

این بانک با پیش بینی بهبود وضعیت اقتصاد ژاپن در سال آینده هشدار داد که‌عدم قطعیت در بازار این کشور هنوز ادامه دارد.

با توجه به اینکه قبلاَ در ماه آوریل سیاستگذاران اقتصادی این کشور دامنه رکود را از 3 تا 5 درصد پیش بینی کرده بودند، اکنون رکود بیشتری بین 4.5 تا 5.7 درصد پیش بینی شده است.

اگرچه بانک مرکزی ژاپن در مورد بهبود وضعیت اقتصاد این کشور در آینده امیدوار است ولی می‌گوید چشم‌انداز اقتصادی به خاطر احتمال اوج گیری مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا که انجام محاسبات را دشوار می‌کند، مبهم است.

این بانک در بیانیه‌ای گفت: احتمالاً اقتصاد ژاپن از نیمه دوم سال جاری میلادی با از سرگیری فعالیت اقتصادی به تدریج بهبود می‌یابد، اما انتظار می‌رود در حالی که تأثیر کرونا در سراسر جهان باقی بماند، سرعت بهبود اقتصاد متوسط باشد.

این بانک همچنین پیش بینی کرد که اقتصاد جهانی به طور مداوم بهبود می‌یابد و تولید ناخالص داخلی ژاپن به میزان 3.3 درصد در سال منتهی به مارس 2022 افزایش خواهد داشت و در سال بعد از آن نیز رشد 1.5 درصدی را تجربه خواهد کرد.

اما با این حال تأکید کرد که چشم‌انداز اقتصادی این کشور «کاملاً نامشخص است» با فرضیات خود که شامل «عدم اطمینان زیاد» است.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=34320
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن