اقتصادی

رونق نسبی در بازار نقره در پی گرانی طلا

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران ضمن بیان جایگاه خاص فلز نقره در تهیه مصنوعات زینتی، بازار این فلز را دارای رونق نسبی نسبت به سایر فلزات گران‌بها اعلام کرد.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی، نقره را جزو فلزات قیمتی و ارزشمند بعد از پلاتین و طلا معرفی کرده و اظهار کرد: در حال حاضر باتوجه به پایین‌تر بودن قیمت مصنوعات نقره نسبت به طلا، این فلز دربازار مورد استقبال قرار گرفته و بازار نقره با رونق نسبی خوبی مواجه است.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران ضمن تاکید بر جایگاه فلزنقره، گفت: از سالیان پیش نیز مردم برای نقره احترام خاصی قائل بوده‌اند و خوشبختانه امروزه نیز نقره مورد توجه قرار گرفته است و این فلز را در جایگاه بالاتری نسبت به سایر فلزات قرار داده است. نقره، فلزی است که پس از فروش قابل خرید بوده و در چرخه تولید همانند طلا برگشت خواهد داشت.

وی افزود: سازندگان نقره می‌توانند از نقره فروخته شده، مصنوعات جدید تولید کنند؛ این درحالی است که بدلیجات دیگر قابل بازگشت به چرخه تولید نیستند و فلزات به کار رفته در آن‌ها بعضاً می‌ تواند برای سلامتی و پوست مضر باشد؛ لذا این زیورآلات بدلی پس از خرید دیگر ارزش نداشته و قابل معامله نخواهند بود.

محمدولی خاطرنشان کرد: فلزنقره از حوزه بدلیجات جداست و مسلماًنقره جزو بدلیجات محسوب نمی‌شود و جدای از این زیورآلات است؛ قرار دادن‌نقره در رسته بدلیجات، برداشت اشتباهی است که اخیرا نیز پیش آمده بود.

این مقام صنفی ضمن اشاره به جایگاه اصیل بازارنقره در ایران، گفت: مصنوعات‌نقره را معمولا هم آقایان و هم خانم‌ها به عنوان زینت مورد استفاده قرار می‌دهند؛ می‌بینیم که در شهرهای مذهبی همچون مشهد، قم و شهرری نیز بازارنقره از استقبال خوبی برخوردار است. ضمن اینکه تقاضای مسافرتی نیز برای مصنوعات نقره وجود دارد و زوار و برخی از زائران کشورهای عربی و اسلامی که به شهرهای زیارتی کشور سفر می‌کنند، خریداران مصنوعات نقره هستند.

وی در پایان یادآور شد: نقره یکی از رسته‌های صنفی تحت پوشش این اتحادیه بوده که همکاران ما در این حوزه در ساخت و فروش مصنوعات نقره فعالیت خوبی دارند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=59390
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن