سیاسی

روحانی: توجه ویژه به اشتغال روستایی از اولویت‌های دولت است

رئیس جمهور با بیان اینکه توجه ویژه به اشتغال روستایی از اولویت‌های این دولت می‌باشد، گفت: در سه سال اخیر ۱۹.۵ هزار میلیارد تومان به امر توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز (دوشنبه) در جلسه شورای عالی اشتغال که با حضور اعضاء این شورا برگزار شد، دستاوردهای دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه اشتغال را چشمگیر توصیف کرد و گفت: ایجاد متوسط سالانه ۵۵۵ هزار شغل در کشور در شرایط سخت جنگ اقتصادی و تحریم، نشان‌دهنده اهمیت موضوع اشتغال‌زایی در دولت تدبیر و امید است.

وی اظهار کرد: با استفاده از فناوری‌های نو و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین گسترش زیرساخت‌های فضای مجازی و تقویت اقتصاد دیجیتال، امروز شاهد افزایش قابل توجه اشتغال جوانان و متخصصان در حوزه‌های مختلف از جمله در عرصه‌های خدمات IT، استارتاپ‌ها، بوم‌گردی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین صنایع تولیدی هستیم.

رئیس جمهور، توجه ویژه به اشتغال روستایی را از اولویت‌های این دولت برشمرد و افزود: در حوزه اشتغال روستایی و عشایری، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از اولویت‌های ایجاد شغل برای رونق کسب وکار و احیاء مشاغل سنتی در روستاها بوده است، به طوری که امر توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی برای اولین بار از پایان سال ۹۶ شروع شد و در سه سال اخیر ۱۹.۵ هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و با اجرای بیش از ۱۴۲ هزار طرح در مناطق روستایی، بیش از ۲۶۰ هزار اشتغال تاکنون ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید، پشتیبانی‌ها؛ مانع‌زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: دولت تمام تلاش خود را به‌ کار خواهد گرفت تا با تسهیل بیشتر امور برای بخش خصوصی به ویژه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران زمینه ایجاد اشتغال پایدار بیشتر در کشور را ایجاد کند.

روحانی با اشاره به نامگذاری سه سال به نام تولید از سوی مقام معظم رهبری و اهمیت این موضوع گفت: اشتغال از مسائل ضروری و حیاتی جامعه و زندگی مردم است و با حیات زندگی مردم سر و کار دارد و دولت وظیفه خود می‌داند که برای جویندگان شغل و بیکاران زمینه‌های اشتغال را فراهم کند.

وی با بیان اینکه در شرایط پاندمی کووید 19 بسیاری از مشاغل تحت تاثیر قرار گرفت، تصریح کرد: با تجربه یک سال گذشته و افقی که در این بیماری وجود دارد امکان دارد که شرایط و عوارض این بیماری که در سال گذشته موجب متوقف شدن برخی مشاغل شد در سال ۱۴۰۰ نیز تداوم داشته باشد لذا امسال هم باید بر مبنای وجود کرونا کار کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید برای مشاغلی که از این محدودیت‌ها تاثیر می‌پذیرند برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: در خصوص اشتغال جوانان و دانشجویان باتوجه به مجازی بودن آموزش، می‌توان بستر اشتغال جایگزین و موقت را فراهم کرد و در سالی که تولید شعار آن است باید در کنار رشد تولید، اشتغال نیز توسعه یابد و در این شرایط کرونایی برای مشاغل جایگزین برنامه‌ریزی شود.

روحانی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه در مورد افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های متناسب با آن، ادامه داد: این تصمیمات می‌تواند تحول خوبی برای اشتغال روستایی باشد که بیش از ۲۶۰ هزار شغل را ایجاد خواهد کرد و در صورت لزوم می‌توان در ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعدیل مقررات دست و پاگیر برای ایجاد شغل جایگزین در مورد کسانی که مشاغل خود را از دست داده‌اند، تصمیم‌گیری کرد.

وی همچنین با اشاره به حمایت‌های انجام شده از اصناف و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، گفت: در یکسال گذشته تلاش شد تا با ارائه تسهیلات و حمایت از مشاغل و اصناف مانع از بیکار شدن تعداد زیادی از شاغلان شویم و ارائه این کمک‌ها و تسهیلات با هدف حمایت از اشتغال تا پایان پاندمی کرونا ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه با تغییرات ایجاد شده در فضای بین‌المللی و شکست جنگ اقتصادی دشمن و همچنین مهار کرونا با واکسیناسیون گسترده، امسال فضای بهتری برای تعاملات جهانی ایجاد خواهد شد، گفت: پشتیبانی از تولید و رفع موانع کسب وکار و اشتغال با هدف تحقق شعار سال در دستور کار دولت قرار دارد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=66741
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن