یادداشت

روابط عمومی درمتن است نه در حاشیه

 

با  ورود به دوره‌ی تمدن و تشکیل جوامع مدنی ، اصول ارتباطاتی حاکم بر رفتارهای انسان به اصلی ضروری و جدا ناپذیر جهت ورود به اجتماع بدل شد . به گونه ای که پس از گذشت سالها ، از دوره‌ی کنونی با نام‌هایی چون عصر تکنولوژی و ارتباطات یاد می‌کنند. نامی که خود نشان از اهمیت این حوزه‌ی بسیار گسترده در دنیای امروز دارد . در جهان امروز انتقال داده‌ها و اطلاعات ، بهره‌گیری از دستآورد ها و تجارب سازمانهای فعال در حوزه‌های مختلف ، تسهیل روند انتشار این اطلاعات به گونه‌ای کارآمد و آگاهی از پرسش‌ها و نقطه نظرات افراد، مواردی هستند که جملگی در گرو آن اند که به روابط عمومی ها به عنوان رکنی مهم در تسهیل  این امور اهتمام بیشتری بورزیم .

۲۷ اردیبهشت ماه روز ارتباطات بهانه‌ای است تا ضمن تاکید بر ضرورت توجه به روابط عمومی در وهله اول به عنوان دانشی میان رشته‌ای که سواد تخصص و مهارت لازمه‌ی آن است و سپس هنری که با بکارگیری آن تسهیلگری در اجرای فعالیت های درون سازمانی ، انتظارات برون سازمانی و حتی جهانی شکل می‌گیرد ، اهمیت آن را یادآور شویم .

روابط عمومی شیرازه‌ی اصلی سازمان ها و نهاد هاست . رکنی تاثیرگذارومهم که با بکارگیری ابزارهای نوین ارتباطی و تکیه بر دانش روز گامی کارآمد در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان ، یاری مدیران در تصمیمات مدیریتی ، انتقال نقاط ضعف موجود در عملکرد نهادها به مدیران و راهبردهای کلیدی در تصمیمات استراتژیک به بدنه مدیریت ارائه می‌دهد.

این روز بهانه‌‌ای است تا ضمن سپاس از این نهاد مهم که درجایگاه ستونی اصلی جهت پایداری سقفِ منافع سازمان است ، خاطر نشان سازیم که  باز نماندن از قطار پیشرفت و بهبود بخش کیفی  از یک سو در گرو مشورت با این نهاد و هستی بخشی به نتایج این مشورت و از سوی دیگر در گرو معرفی صحیح و شفافِ فعالیت‌های سازمان در عین توجه به حقوق سازمان و شهروندان توسط روابط عمومی است . ارتباط دوسویه‌ی سازمان و روابط عمومی پیشبرد بهتر منافع سازمان را به دنبال خواهد داشت . این روز را به تمامی دست‌اندر کاران این حوزه تبریک عرض می‌نماییم.

روابط عمومی درمتن است نه در حاشیه ، ضرورت است نه در لوکس ، در خود مدیریت است نه در بیرون آن

دکتر نطقی بنیان‌گذارعلم روابط عمومی درایران

زینب خاکسار

مدیرروابط عمومی پژوهشکده بیمه

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=25759
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن