یادداشت

روابط عمومی؛ تعهد مسئولانه

در سال گذشته اهمیت روابط عمومی با توجه به حرکت جمعی نهادهای اقتصادی برای فراهم کردن زمینه‌های رونق تولید و تحقق این رخداد مهم دو چندان شد چراکه بدون بازنمایی این اقدامات ایجاد شور و شوق و امید در عرصه اقتصاد کشور برای تحقق منویات مقام معظم رهبری محقق نمی‌شد. بر این اساس یکی از وظایف مهم روابط عمومی شرکت مس بر مبنای انتشار اخبار به موقع، صحیح و شفاف از حوزه تولید، فروش و توسعه بود چراکه به تعبیر مقام معظم رهبری روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع داخلی {سازمان} از یک‌سو و از سوی دیگر منعکس‌کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می‌گذرد. در این راستا روابط عمومی و پایگاه خبری شركت مس در سال گذشته تلاش کرد تا توليد محتوا بر پايه استراتژي‌هاي مشخصي كه از سوي مديرعامل محترم شکرت دکتر سعد محمدی و اعضاي محترم هیأت مديره تدوين و ابلاغ‌شده بود انجام شود. اين استراتژی‌ها كه بر پايه افزايش توليد، بومي‌سازي و توسعه بود مبناي توليد محتوا قرار گرفت. براي نيل به اين‌ هدف با بهره‌گيري از قالب‌هاي متفاوت رسانه‌اي 600 خبر، گزارش، يادداشت، مصاحبه، گزارش تصويري و ويديويي از عملکرد سومین بنگاه‌ بزرگ اقتصادي كشور تولید و منتشر شد. ايجاد ارتباط تأثیرگذار بين توليد محتوا و بازار سرمايه دومين محور توليد محتوي بود. سومین و مهم‌ترین استراتژي واحد رسانه در حوزه خبر ايجاد ارتباط گسترده با فعالان رسانه‌اي بخش معدن و صنايع معدني بود. چهارمین رویکرد شرکت مس تعامل با خانواده‌های پرسنل صنعت مس بود. در این زمینه با ابتکاری متفاوت و خلاقانه در کنار انتشار نشریه عصر مس، نشریه کودک و نوجوان «مس آباد» که نماد فرهنگ‌ مسئولیت‌پذیری شرکت مس در قبال کارکنان و خانواده های آنان است منتشر شد. این مجله، با هدف تولید محتوایی مفید، مؤثر و مناسب برای فرزندان کارکنان شرکت ملی صنایع مس ایران و در دو بخش کودکان و نوجوانان، تدارک دیده شد.
نتیجه این اقدامات به‌گونه‌ای شد که به اذعان فعالان رسانه‌ای و بر پایه نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی برخی پایگاه‌های خبری معدنی روابط عمومی شرکت ملی مس؛ عملکرد مطلوب و روبه‌جلویی در سال 98 در حوزه‌های مختلف نمایشگاهی و اطلاع‌رسانی داشت. علاوه بر این، در حوزه نمایشگاه‌ها در سال گذشته تلاش شد تا از نمایشگاه‌ها به‌عنوان فرصتی برای تبادل تجربه و محملی برای ارتباط بیشتر با ذینفعان باشد.
افزون بر این اقدامات در حوزه برندینگ نیاز داشتیم تا شرکت مس را با بیش از 45 سال سابقه تولیدی در دو استان بزرگ کشور به یک برند در سطح جامعه تبديل كنيم تا ضامن تداوم هويت سازماني شركت مس شود. شرکت ملی صنایع مس ایران در طول سال‌های گذشته فراتر از وظایف تولیدی خدمات با اهمیت و تأثیرگذاری در حوزه فرهنگ و خدمات عمومی و توسعه و عدالت اجتماعی انجام داده است ولی این اقدامات آن‌گونه که بایدوشاید در سطح جامعه تبیین نشده است. در این زمینه در سال گذشته و با ابتکار شرکت موکب‌هایی پذیرای و خدمات‌رسانی به زائران و عزاداران امامان معصوم (ع) در سرتاسر کشور برگزار شد. همچنین در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت ملی مس پیشروتر از هر نهادی موکب‌های در تهران، کرمان و دیگر نقاط کشور در راستای اکرام عزاداران این سردار بزرگ محور مقاومت برپاشد. نامگذاری یکی از ورزشگاه‌های در دست ساخت شرکت مس در استان کرمان به نام سردار حاج قاسم سلیمانی و انجام بازی‌های تیمی با لباس منقش به چهره ایشان از دیگر اقداماتی بود که برای بزرگداشت یاد و نام و خاطره سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی انجام شد.
به باور مدیرعامل شرکت مس حوزه مسئولیت‌های اجتماعی حوزه‌ای است که باعث احساس تغییر و رفاه در زندگی مردم مناطق کم برخوردار کشور می‌شود. با این دیدگاه از ابتدای سال گذشته برنامه‌ریزی‌های پیوسته و مداومی برای انجام خدمات رفاهی، پزشکی و درمانی در مناطق کم برخوردار کشور در قالب برگزاری اردوی‌های جهادی انجام شد. در این راستا روابط عمومی شرکت مس در سال گذشته موفق به انجام 13 دروره اردوی جهادی با همکاری گروه فرهنگی جهادی بقیه‌الله در نقاط مختلف کشور شد. همچنین برای ایجاد عدالت اجتماعی و فراهم کردن ورزش جوانان در مناطق کم برخوردار 70 چمن زمین ورزشی مصنوعی احداث شد. افزون بر این شرکت مس خود را موظف می‌داند در زمان وقوع بحران‌های طبیعی همچون سیل و زلزله با تشکیل موکب و ستاد کمک‌رسانی حضور مؤثر عملیاتی داشته باشد. در این راستا کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان خوزستان و سیستان و بلوچستان، حضور پیشرو و سریع شرکت مس در مقابله با کرونا با تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی شبکه بهداشت و درمان، تجهیز ۹۰ تخت بیمارستانی برای بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌های رفسنجان و شهربابک، توزیع ماسک و اقلام پزشکی همه و همه اقداماتی بود که با هدف خدمت به مردم عزیزمان ایران از سوی روابط عمومی شرکت مس انجام شد تا نام این صنعت در جای جای کشورمان با نیکی و خدمات خیرخواهانه گره بخورد.
امیدوارم در سال جاری که به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است با سیاست گذاری کلان و برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با سایر واحد ها اعم از ستاد و نیروهای تولیدی و صف بتوانیم همچنان جزو شرکت‌های معدنی پیشرو در حوزه روابط عمومی و رسانه قرار گیریم و از یک سو خدمات عزیزانی که در خط مقدم تولید برای تحقق هدف والای جهش تولید تلاش خستگی ناپذیر می‌کنند را منتشر و اطلاع رسانی کنیم و از سوی دیگر حضور موثرتر در عرصه خدمات فرهنگی و مذهبی و گسترش عدالت اجتماعی در کشور داشته باشیم تا به تعبیر مقام معظم رهبری «تغییر محسوسی در زندگی مردم» در سال جهش تولید ایجاد شود.

 

حیدر ضیغمی

مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=25714
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن