اقتصادی

رمز موفقیت ثروتمندان در مدیریت هزینه‌ ها

شما با هر سطح مالی که داشته باشید، باید بدانید که چگونه خرج کنید. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که حتی دغدغه ای مهم برای بسیاری از ثروتمندان جهان است. چرا که آنها به خوبی بر این مهم واقفند که  مدیریت هزینه‌ ها می تواند آینده ی مالی شما را رقم بزند. اما در واقعیت افراد پولدار و ثروتمند چطور به این جایگاه رسیده اند ؟ رمز موفقیت شان چیست ؟

اگر چگونه پول درآوردن و کسب درآمد مهم باشد، باید بدانید که نحوه پول خرج کردن دغدغه ای کمتر از آن نیست. که البته هیچ ربطی به سطح درآمدی شما ندارد. متعادل نمودن هزینه های زندگی هر فرد و رسیدگی به همه مخارج ، مهم تر از اولویت های یک زندگی آسوده و بی دغدغه است که البته نیاز به آموزش و یادگیری دارد. گواه این مسئله بررسی ثروت افرادی است که دریک قرعه کشی و یا شرایط خاصی ، ثروت های عظیمی به آن ها می رسد.  اکثریت آن ها با گذشت چند صباحی ، تمام پول ها را به اصطلاح بر باد می دهند.

البته در ابتدا تاکید می کنم که منظور از افراد ثروتمند ، افرادی است که همواره با تلاش و تکیه بر نبوغ و استعدادهای خود به ثروت های افسانه ای دست یافته اند و منظور تازه به دوران رسیده هایی نیست که شاید این روزها زیاد با آن ها مواجه هستیم.

بنابراین ثروتمندان می دانند که پولشان را چگونه هزینه کنند. در اغلب موارد هزینه کرد ثروتمندان از نظر افراد کم درآمد و معمولی، یک امر غیرمعمول است. تا جایی که حتی آن ها را به خساست متهم می سازند. همه ی این ها از تصوراتی ناشی می شود که ما از افراد ثروتمند داریم. ما انتظار داریم که آن ها بی محابا خرج می کنند و تمام سرمایه ی خود را براحتی یک شبه خرج می کنند. در حالی ‌که اکثر افراد موفق و ثروتمند با صرفه‌جویی و تلاش های شبانه روزی خود به ثروت و سرمایه‌ ی کنونی خود رسیده اند و چون به این رویه‌ عادت کرده اند، همان روش را هم ادامه می‌دهند. در واقع صرفه‌جویی به جزئی از شخصیت آن ها  تبدیل ‌شده است و این ویژگی مهم حتی با ثروتمند شدن هم کمرنگ نخواهد شد. شاید افراد معروف و ثروتمند زیادی را بتوان برای نمونه معرفی نمود که اغلب لباس‌ های ساده ‌ای به تن دارند و حاضر نیستند ، هزینه‌ی زیادی برای خرید لباس‌های گران‌قیمت پرداخت کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از افراد ثروتمند از قانون هایی در صرف هزینه های زندگی خود بهره می برند که برای دیگران پوشیده باشد. یکی از آن ها قانون بیست و چهار ساعته است. تا جایی که بسیاری از ثروتمندان جهان  به این قانون قسم می خورند. به قسمی که قبل از خرید هر چیزی ، 24 ساعت به خود فرصت دهید. این کار براحتی از هدر رفت هزینه برای خریدهای غیر ضروری و تکانشی جلوگیری می نماید. برنامه‌ریزی مالی ، کار عاقلانه‌ ای است، که باید همگان از آن بهره مند شوند. این شما هستید که اجازه می دهید، ولخرجی و هیجانات لحظه‌ ای بخشی از سرمایه ی شما را هدر دهد.

مدیریت دخل و خرج
مدیریت دخل و خرج

به همین علت ثروتمندان برای تک تک هزینه کردشان برنامه ریزی کرده و هوشیارانه عمل می کنند.  آدم‌های ثروتمند برای چیزهایی هزینه می‌کنند که یک سرمایه گذاری طولانی مدت را تضمین نماید. یکی دیگر از نکاتی که عموما در زندگی انسان های ثروتمند ، فاقد اهمیت بنظر می رسد، پس انداز کردن است. چرا که بسیاری از افراد با خود می پندارند افرادی که ثروت های افسانه ای دارند ، چه نیازی به پس انداز کردن دارند.

اما در نظر داشته باشید ،افراد ثروتمندی که حتی نیاز مالی نیز نداشته و ندارند، بخشی از سرمایه خود را پس انداز می کنند . چرا که در زندگی افراد با هر سطح درآمدی، هزینه های زندگی متفاوت بوده و به همین دلیل پس انداز کردن نیاز به یک برنامه ریزی مناسب و همچنین مدیریت پول می باشد .

آن ها بطور دقیق برهزینه کرد خود تسلط دارند. اکثریت ما درهنگام خریدهای بزرگ حواس مان بیشتر جمع است و کمتر دچار اشتباه می شویم. عمده ی هدررفت سرمایه ها در زمان خرید کردن های کوچک و کم اهمیت است. مسئله عزت نفس و اعتماد به نفس هم در این زمینه بسیار مهم است. اکثر افرادی که با تلاش و نبوغ خود به ثروت های افسانه ای دست یافته اند،هرگز برای خودنمایی هزینه نمی کنند. آنها به خودی خود مشهورند و نیازی ندارند که با خرید وسایل و لباس‌های گران‌ قیمت، خود را به نمایش بگذارند. پولی که به زحمت به دست آمده است، هرگز نمی توان براحتی خرج نمود. به همین علت باید دید، ثروتمندان بزرگ و موفق جهان پولشان را چگونه هزینه می کنند.

مهسا صالحی – کارشناس ارشد مدیریت مالی

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=84934
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن