کارآفرینی

رضوی تاکید کرد: لزوم اختصاص ۵ درصد از سهم بودجه فناوری دستگاه‌ها به امنیت اطلاعات

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت کار، تخصیص بودجه و اعتبار در زمینه امنیت اطلاعات را مهم ارزیابی کرد و گفت: ۵ درصد از سهم بودجه فناوری اطلاعات دستگاه‌ها باید صرف امنیت اطلاعات شود.

به گزارش تفاهم آنلاین، سید جواد رضوی در سومین نشست هم‌اندیشی مدیران فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه، کار و رفاه اجتماعی، آموزش و توانمندسازی کارکنان و مدیران را مهم دانست و افزود: فرهنگ سازی در مقوله امنیت اطلاعات امری لازم و ضروری است و باید جزء برنامه‌های مشترک همه سازمان‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کارگروه امنیت اطلاعات و ارتباطات در سال ۱۳۹۸ در وزارتخانه ذیل کمیته توسعه دولت الکترونیک شکل گرفته است، این کارگروه باید در همه سازمان‌های تابعه به طور مستمر تشکیل شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت دستورالعمل‌های مرکز افتا، تصریح کرد: مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری از دستورالعمل‌های مربوطه، شاخص‌ها را استخراج و چک لیست مناسبی را تهیه کرده و در اختیار سازمان‌های تابعه قرار داده است. طی یک ماه آینده همه سازمان‌ها بر اساس شاخص‌های احصاء شده ارزیابی می‌شوند و اقدامات اصلاحی و برنامه اجرایی برای اقدامات مرتبط انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ موضوع استاندارد ISMS در وزارتخانه کلید خورد و اقدامات مطابق با این استاندارد که از مقولات آن فرهنگ سازی در دستور کار قرار گرفت، افزود: سازمان‌های تابعه نیز باید نسبت به افزایش سطح آگاهی کارکنان در این خصوص اقدام کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری با بیان اینکه در نقشه راه تحول دیجیتال، اقدامات مربوط به سال ۱۳۹۹ همه سازمان‌های تابعه احصاء می‌شود، اظهار داشت: تحول دیجیتال یک مسیر است نه یک مقصد و امیدواریم این اقدامات، مسیر را هموار کند تا همه سازمان‌ها مرتبط، با رویکرد چابک در مسیر تحول دیجیتال حرکت کنند و موجب افزایش کارآمدی دستگاه و رضایتمندی مردم از ارائه خدمات شود.

گفتنی است؛ در این جلسه با توجه به مباحث جلسه دوم هم اندیشی مدیران فناوری اطلاعات، پیش نویس نقشه راه تحول دیجیتال که با اخذ نظرات کارشناسی صاحب نظران و از سوی کارگروه نمایندگان برخی از سازمان‌های تابعه با محوریت مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری تدوین شد و در اختیار سازمان‌های تابعه قرار گرفت تا پس از جمع بندی به شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور اتخاذ تصمیم و تصویب ارائه شود.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=40906
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن