صنعت-معدن-تجارت

رشد ۷ درصدی تولید برگ سبز چای؛ ۲۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت برداشت برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار ۵۱ هزار و ۶۰۰ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر۲۳۰ میلیارد تومان از چایکاران ۲ استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

او از پرداخت ۲۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۴۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و مابقی تا ۱۵ خرداد همزمان با اولین پرداخت کارخانه‌ها به حساب چایکاران واریز می‌شود.

جهان ساز ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار تن چای خشک استحصال شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه کارخانه‌ها مشکلی در فروش چای تولیدی ندارند، بیان کرد: چای بهاره مشتریان خاص خود را دارد و از طرفی خانوار‌ها نسبت به مصرف چای ایرانی اقبال نشان داده‌اند که همه این عوامل دست به دست یکدیگر می‌دهند تا کارخانه‌ها هم از فروش چای تولیدی خود راضی باشند.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که برداشت چین اول به بالای ۵۱ هزار تن برسد.

جهان ساز افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید چای از نظر کمی و کیفی، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فصل برداشت تولید چای خشک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته باشد.

رئیس سازمان چای در پایان با اشاره به اینکه سالیانه ۱۰۵ هزار تن چای خشک در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که ۳۰ هزار تن چای خشک در کشور تولید شود که در این صورت نیاز کمتری به واردات خواهیم داشت.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=26370
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن