صنعت-معدن-تجارت

رشد ۶ محصول منتخب معدنی طی ۴ ماه نخست امسال

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می دهد که در طول چهار ماهه ابتدایی امسال از بین ۹ محصول منتخب معدنی، شش محصول رشد تولید و تنها سه محصول دیگر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افت تولید داشته اند.

به گزارش ایسنا، از ۱۰ محصول منتخب معدنی مورد بررسی قرار گرفته در این گزارش، طی چهار ماه نخست سال جاری، تولید فولاد خام و محصولات فولادی، کاتد مس، سیمان، شمش آلومینیوم خالص و آلومینا میزان تولیدشان نسبت به چهار ماهه ابتدایی سال گذشته رشد کرده است. این در حالی است که شیشه‌جام، ظروف چینی و کنسانتره زغال‌سنگ با افت تولید ۲.۳ درصدی تا ۲۷.۱ درصدی طی این مدت نسبت به سال گذشته، روبرو شده‌اند.

براین اساس، شمش آلومینیوم خالص در مدت مذکور با رشد ۴۷.۵ درصدی بیشترین درصد رشد را به خود اختصاص داده است. در چهار ماهه ابتدایی امسال تولید این محصول معدنی بیش از ۱۲۷ هزار تن بوده است، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۸۶ هزار و ۲۰۰ تن شمش آلومینیوم تولید شده است.

پس از آن سیمان با ۱۳.۲ درصد افزایش تولید نسبت به چهار ماه اول سال گذشته که ۲۰ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۹۰۰ تن تولید شده بود، در چهار ماهه اول امسال میزان تولید خود را به ۲۳ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۸۰۰ تن رسانده است.

فولاد خام نیز در فصل مدت مذکور سال جاری ۹ میلیون و ۲۳۹ و ۱۰۰ تن تولید شده است که نسبت به هشت میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۰۰ تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته رشد ۸.۹ درصدی داشته‌ است.

پس از آن محصولات فولادی و آلومینا نیز به ترتیب ۶.۲ درصد و ۵.۱ درصد در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید داشته‌اند. در این مدت هفت میلیون و ۵۷۹ هزار تن محصولات فولادی و ۸۳ هزار و ۳۰۰ تن آلومینا تولید شده است که این ارقام در چهار ماه نخست سال ۹۸ به ترتیب هفت میلیون و ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ تن برای محصولات فولادی و ۷۹ هزار و ۳۰۰ تن برای آلومینا بوده است.

کاتد مس نیز با رشد ۳.۵ درصدی کمترین رشد تولید را به خود اختصاص داده است که از ۹۱ هزار و ۴۰۰ تن تولید شده در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته به ۹۴ هزار و ۶۰۰ تن در مدت مشابه امسال رسیده است.

در مقابل اما براساس این گزارش، ظروف چینی ۲۷.۱ درصد، شیشه‌جام ۱۳.۶ درصد و کنسانتره زغال‌سنگ ۲.۳ درصد کاهش تولید را در چهار ماه ابتدایی سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ تجربه کرده‌اند.

در مدت مذکور سال جاری، ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن ظروف چینی تولید شده است که نسبت به ۱۸ هزار و ۶۰۰ تن تولید شده در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته افت تولید داشته است.

همچنین شیشه‌جام نیز از ۳۶۰ هزار و ۸۰۰ تن تولید شده در چهار ماه ابتدایی سال ۱۳۹۸ به ۳۱۱ هزار و ۹۰۰ تن در چهار ماهه امسال رسیده است.

کنسانتره زغال‌سنگ نیز در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۴۸۸ هزار و ۱۰۰ تن تولید شده است که با افت ۲.۳ درصدی این محصول معدنی نسبت به مدت مشابه سال مواجه شده است؛ چراکه در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ از این محصول معدنی ۴۹۹ هزار و ۵۰۰ تن تولید شده بود.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=45684
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن