صنعت-معدن-تجارت

رشد ۵۰درصدی صادرات ایران به ۱۵ کشور همسایه

وزیر صمت گفت: در هشت ماه گذشته صادرات به ۱۵ کشور همسایه ۵۰ درصد افزایش یافت که نشان می‌ دهد این کشورها زمینه خوبی برای تحقق این مهم هستند.

به گزارش تفاهم آنلاین، علیرضا رزم حسینی، شامگاه در دیدار با فعالان اقتصادی استان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار کرد: در هشت ماه گذشته صادرات به ۱۵ کشور همسایه ۵۰ درصد افزایش یافت که نشان می‌ دهد این کشورها زمینه خوبی برای تحقق این مهم هستند. در این فرآیند در ماه‌ های آینده و تا پایان سال هم افزایش صادرات را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: جلوگیری از رانت خواری و واردات در مقابل صادرات نکته کلیدی و مورد مطالبه فعالان اقتصادی در نشست امروز بوده است.

رزم حسینی صادرکنندگان را مجاهدان اقتصادی دانست و افزود: واردات ضروری و کارخانه‌ های اساسی مختار خواهند بود در سامانه نیمایی ارز را به فروش برسانند و صادرکننده مجاهد اقتصادی است.

وی ادامه داد: تفویض اختیار به ستاد تنظیم بازار استان‌ ها و استانداران برای نظارت و کنترل بیشتر قیمت‌ ها در بازار داده شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: البته ریشه گرانی‌ ها مربوط به ارز و محدودیت‌ هاست از این رو ما به دنبال افزایش کالا در بازار ایران هستیم.  رزم‌حسینی گفت: در بحث خودرو و فولاد باید نوعی مدیریت صورت گیرد تا قیمت‌ ها متعادل شود فاصله بین مصرف‌کننده و تولیدکننده باید کاهش یابد تا پای دلالان از این موضوع حذف شود.

وی اضافه کرد: در راستای جهش تولید و سرمایه در گردش ۵۰ هزار میلیارد تومان مصوب و در شورای پول و اعتبار برای سرمایه در گردش مصوب شد و فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی می‌ توانند از آن استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت و معدن در هشت ماه گذشته رشد خوبی داشت، عنوان کرد: در ۱۷ قلم صنعتی رشد داشته ایم که امیدواریم با کمک فعالان اقتصادی و بخش خصوصی و تولیدکنندگان ثروت کشور را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز در اتاق بازرگانی معاونان این وزارتخانه با کمیته‌های اتاق اصفهان نسبت به موضوعات مختلف از جمله تامین ارز، صادرات و مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه در گردش واحدها بحث و گفت وگو کردند. فولاد مبارکه اصفهان و ذوب‌آهن طر ح‌های توسعه‌ ای دارند که این مهم در افزایش تولید و صادرات ورق و ایجاد اشتغال موثر خواهد بود.

رزم حسینی با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه نساجی و صنایع غذایی و صنایع شرکت‌های دانش بنیان از استان‌های خوب است، اظهارکرد: در کمیته نساجی امروز در اصفهان موارد به حقی مطرح شد که توسط معاونان وزارتخانه پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از درخواست‌ های رییس اتاق بازرگانی اصفهان بود که در این خصوص اصفهان تعهدات خوبی را انجام داده که در این فرآیند ادارات استان افزایش خواهد یافت.

رزم حسینی افزود: استان اصفهان یکی از استان‌ های ممتاز در حوزه صنعت و حوزه صنایع اقتصادی است به همین دلیل مورد توجه مقامات ملی بوده که شاهد پیشرفت آنها بودیم.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=57161
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن