کارآفرینی

رشد کارآفرینی نیازمند تعامل دانشگاه و کارآفرینان

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتقاء کارآفرینی در هر منطقه‌ای را مستلزم برقراری تعامل باکیفیت و گسترده بین اجزاء اکوسیستم کارآفرینی آن منطقه شامل دولت، دانشگاه، سمن‌ها صنایع و کارآفرینان دانست.

به گزارش تفاهم آنلاین، رحیم سرهنگی در افتتاحیه مجموعه نشست‌های هفته جهانی کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه که امروز (دوشنبه) به مناسبت آغاز هفته جهانی کارآفرینی به شکل مجازی به میزبانی دانشکده علوم اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی به شهرها و مکان‌هایی در دنیا نگاه می‌کنیم که محل رویش نوآوری‌ها بوده‌اند از جمله حیدرآباد در هند، جنوب ایتالیا، سیلیکون‌ولی آمریکا و جنوب اسپانیا که هم‌اکنون هرکدام یک‌هاب نوآوری در حوزه‌ای خاص هستند، می‌بینیم که آن چیزی که باعث شده تا این مناطق به مراکزی برای نوآوری تبدیل شوند، ارتباط بین اجزاء اکوسیستم یعنی دولت، دانشگاه، سمن‌ها و صنایع و کارآفرینان بوده است.

وی تاکید کرد: صاحب‌نظران معتقدند ارتقاء اکوسیستم کارآفرینی بیش از آنکه یک مسئله اقتصادی باشد و به عواملی همچون ثبات اقتصادی، تورم و… وابسته باشد، یک امر اجتماعی است. بر این اساس هرچقدر که اجزاء اکوسیستم کارآفرینی در تعامل خوبی با هم باشند، آن اکوسیستم می‌تواند خوب رشد کند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: همچنین به هر میزان که درهم تنیدگی دولت، دانشگاه و صنایع(کارآفرینان) بیشتر باشد، ارتقاء و رشد اکوسیستم کارآفرینی آن منطقه را به دنبال دارد. وی بر لزوم افزایش ارتباط کارآفرینان با همدیگر برای بهبود فضای کارآفرینی هم تاکید کرد و افزود: زمانی که کارآفرینان یک منطقه باهم در ارتباط و تعامل باشند و از تجربیات همدیگر اطلاع داشته باشند، نوآوری را در اکوسیستم کارآفرینی به دنبال دارد.

سرهنگی از مسئولین دانشگاه رازی کرمانشاه خواست تا ارتباط بین دانشگاه و کارآفرینان را بیشتر کنند و گفت: برای تحقق این هدف می‌توانید بخشی از دروسی که مربوط به حوزه کارآفرینی است را با حضور کارآفرینان برتر استان برگزار کنید. وی اضافه کرد: همچنین اساتید هم باید به دل فعالیت‌های کارآفرینان بروند تا به صورت تجربی هم در این حوزه ورود کرده باشند و مسائل مختلف حوزه کارآفرینی را از نزدیک ببینند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به پیامدهای مثبت چنین ارتباطی اشاره کرد و افزود: این رویکرد می‌تواند باعث آشنایی بیشتر دانشجویان با فضای کارآفرینی و صنعت شود، به علاوه اساتید و کارآفرینان هم از ایده‌ها و تجربیات هم استفاده کنند تا به ارتقاء کارآفرینی استان منجر شود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که از ارتباط بین دانشگاه و صنایع و کارآفرینان صحبت می‌شود، منظور توجه صرف به پژوهش‌های تقاضا محور نیست، بلکه برقراری رفت و آمد بین این دو مورد تاکید است که امیدواریم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=54741
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن