اقتصادی

رشد منفی صنعت در سال گذشته

به گزارش تفاهم آنلاین، ابوالفضل گلپایگانی در گفت‌وگو با رادیواقتصاد، افزود: وزارت صمت در ارتباط با موضوع فضای کسب‌وکار یعنی صنعت، معدن و تجارت؛ یک وزارتخانه تنهایی است. وی اظهار داشت: این وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند مشکلات فضای کسب‌وکار به خصوص در سه حوزه صنعت، معدن و تجارت را برطرف کند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفت: گاهی وزارت صمت، ناگزیر و ناچار است از عملکرد ضعیف بانک‌ها، سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی هم دفاع کند. وی افزود: وزارت صمت در این حوزه تنهاست و می‌طلبد همه به این مجموعه کمک کنند. گلپایگانی تصریح کرد: به طور کلی، رفع مشکلات مربوط به فضای کسب‌وکار در کشور، نیازمند عزم و اراده ملی است، یعنی همه وزارتخانه‌ها، بانک‌ها، تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و… باید پای کار باشند.

وی ادامه داد: «حسین مدرس خیابانی» سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت یک جوان کارشناس و کاربلدی است و می‌تواند تغییرات بنیادی را در این وزارتخانه به وجود آورد، مشروط به اینکه بتواند عزم ملی را در کشور ایجاد کند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفت: کشور از نظر ظرفیت سازی قانون ظرفیت‌سازی بسیاری خوبی انجام داده است. وی افزود: ایران از جمله کشورهای دنیاست که بیشترین تورم قانون‌گذاری در آن اتفاق افتاده که ضرورت دارد قوانین مزاحم و دست و پاگیر حذف شود. گلپایگانی بیان داشت: به طور کلی در حوزه صنعت قوانین مزاحم زیادی وجود دارد که باید تسهیل گری بهتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: حال و روز اقتصاد کشور و همین طور مردم، تولید کنندگان، صنعتگران همه و همه این روزها تعریف چندانی ندارد. رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفت: در این شرایط بسیار سخت باید دست تولیدکنندگان و صنعتگران را بوسید، چرا که به رغم تمامی ‌تحریم‌ها و فشارها همچنان در صحنه تولید و اشتغال حضور دارند تا فشار کمتری به مردم واردشود. وی افزود: برای برون‌رفت از مشکلات فعلی همه باید دست به دست هم دهند و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=30780
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن