گیلان

رشد شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از آب شرب سالم 

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان از رشد ۱۸ درصدی شاخص بهره‌مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی، در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی تا پایان سال ۹۱ برابر با ۶۵.۴۵ درصد بود که در پایان سال ۹۸ این رقم به ۷۷.۳۲ درصد رسید.

به گزارش تفاهم آنلاین، سید محسن حسینی اظهار داشت: با رشد ۱۸ درصدی شاخص بهره مندی روستاهای گیلان از نعمت آب شرب، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار برخوردار از آب آشامیدنی در استان به ۱۵۷۷ روستا رسید.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۱ تعداد ۱۴۴۰ روستا از آب شرب برخوردار بودند که در هفت سال گذشته به ۱۳۷ روستای دیگر نیز آبرسانی شد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با اشاره به رشد ۵۶ درصدی بازسازی تاسیسات آب شرب روستاهای گیلان گفت: در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم علی رغم تمامی فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها، شاهد جهش چشمگیری در حوزه آبرسانی به روستاهای استان بودیم.

حسینی افزود: در این مدت به منظور تامین و تقویت آب شرب روستاهای گیلان ۶۴ حلقه چاه حفر و ۱۱۵ دهنه چشمه بهسازی شد.

وی با بیان اینکه در این فاصله زمانی ۱۲۲ باب ایستگاه پمپاژ و بیش از ۲۴ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب در روستاهای گیلان احداث شد، گفت: در طول این دوره میزان لوله‌گذاری خطوط انتقال و توزیع آب روستایی در استان گیلان ۳۶ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان افزود: همچنین بیش از ۵ هزار متر لوله‌گذاری آب شرب در روستاهای گیلان اجرا شد.

حسینی گفت: در سال‌های اخیر ۴ هزار و ۳۰۰ خانوار از روستاییان استان از شبکه مدرن فاضلاب بهره‌مند شدند که امیدواریم با یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فاضلاب روستاهای استان باشیم.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=52311
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن