گیلان

رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی از اولویت‌های علوم پزشکی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی را از دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد و گفت: این موضوع طی دو سال اخیر مهم‌ترین رویکرد ما بوده است.

به گزارش تفاهم آنلاین، ارسلان سالاری با بیان اینکه توسعه و رشد زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان گیلان به هر دلیلی عقب‌مانده بود، اظهار کرد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، بحران مالی دولت در سال‌های اخیر و همچنین شیوع کرونا، استان رشد قابل‌توجهی را در بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه بهداشت، درمان و فرهنگی و دانشجویی به خود دیده است.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی در گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار مغفول مانده بود، گفت: تحمل بخش‌های درمانی مستهلک و فرسوده حوزه درمان به‌ هیچ‌ وجه زیبنده استان و مردم نجیب آن نبوده و سعی ما تاکنون بر ارتقای زیرساخت‌های درمانی بوده و به حول قوه الهی پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این زمینه عاید حوزه سلامت گیلان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی از ابر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را احداث و بهره‌برداری از بیمارستان‌ها برشمرد و افزود: داشتن بیمارستانی درخور و مناسب برای مردم استان به‌ویژه مردم لنگرود یکی از نیازمندی‌های اولویت‌دار ما بوده که مراحل احداث و بهره‌برداری آن به اتمام رسیده و در بحران کرونا به اضطرار مورداستفاده قرارگرفته و بزودی بصورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

سالاری با بیان اینکه بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی شهید حسین‌پور لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی احداث و تجهیز شده، گفت: این بیمارستان در زمینی بالغ‌بر ۴۵ هزار مترمربعی و زیربنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربعی احداث‌شده و ۱۶۰ میلیارد تومان برای ساخت و ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه صرف شده است.

وی با اشاره به جزئیات فنی ابر پروژه درمانی لنگرود، گفت: بیمارستان شهید حسین‌پور لنگرود دارای بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، ICU، CCU، NICU، LDR، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، CSR، درمانگاه تخصصی و درمانگاه عمومی است.

 

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=69533
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن