اجتماعی

رتبه پانزدهم ایران در عرضه علم در دنیا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مجامع بین‌المللی دنیا رتبه پانزدهم را در عرضه علم با داوری بین‌المللی کسب کرده‌ایم؛ آن هم در رقابت‌هایی که گاهی نابرابر بوده است.

به گزارش تفاهم آنلاین به نقل از فارس، منصور غلامی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری راه‌آهن و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که در شرکت راه‌آهن جمهوی اسالمی ایران برگزار شد، اظهار داشت: حوزه آموزش عالی کشور سرمایه بزرگ ملی است. امروز امور علمی، اجرایی و فنی برعهده جمعیت بزرگی در کشور است که دانش‌آموخته همین دانشگاه‌ها هستند و نمونه آن همین جا در راه‌آهن و دیگر سازمان‌ها و ادارات است.

وی با اشاره به توسعه ملی و مرجعیت علمی ایران در دنیا اظهار داشت:‌در رقابت با کشورهای پیشرفته دنیا و دانشگاه‌های بین‌المللی توانسته‌ایم جایگاه خوبی را در توسعه علمی دنیا کسب کنیم و جزو بیست کشور بزرگ دنیا باشیم. همچنین رتبه پانزدهم در عرضه علم در مجامع بین‌المللی دنیا با داوری داوران بین‌المللی کسب کرده‌ایم، آن هم در رقابت‌هایی که گاهی نابرابر بوده است.

غلامی ادامه داد: حل مسائل و مشکلات کشور با تبدیل دانش به یافته‌های فناوری منجر می‌شود و در این حوزه، روند بالنده و در حال رشد داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در یک سال گذشته شاهد حضور شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی بوده و هستیم، مسائل و مشکلات ناشی از بیماری کرونا را همه شاهد هستیم که در این بخش یافته‌های علمی زیادی داشته‌ایم که به خدمت مردم آمده و می‌آ‌ید. همچنین بخش‌هایی از رویدادهای علمی داریم که در رسانه‌ها فرصت عرضه پیدا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه آینده درخشانی در حوزه‌های تخصصی و علمی خواهیم داشت، گفت: این نتیجه همکاری و مشارکت مجموعه‌های مختلف است.

غلامی بیان کرد: 45 پارک علم و فناوری در کشور داریم که 37 پارک توسط وزارت علوم مدیریت می‌شود. 6 هزار شرکت دانش‌بنیان در همین پارک‌های فناوری داریم، ضمن آنکه به بیش از 137 مرکز رشد در کشور مجهز هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ظرفیت توانمندی در سطح استاندارد بین‌المللی وجود دارد و قطعا بخش‌های مختلف اجرایی که به این سمت بیایند، توفیقات افزایش می‌یابد.

غلامی اظهار داشت: به دلیل کاهش مقطعی در جمعیت دانشجویی، ظرفیت اضافه دراختیار داریم که می‌توان در توسعه علم و فناوری و همکاری مشترک استفاده کرد.

وی افزود: دانشکده راه‌آهن در دانشگاه علم و صنعت ظرفیت بزرگی در خدمت راه‌آهن ایران است.

وی با اشاره به ظرفیت جوانان نخبه در دانشگاه‌های شهرستان‌ها گفت: در حوزه حمایت و پشتیبانی و هدایت مجموعه‌های علمی وظایف خاص داریم. قرار نیست مصرف‌کننده فناوری تولیدشده توسط دیگران باشیم و باید خود، تولیدکننده فناوری باشیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: توانمندی علمی و تخصصی ما زیاد است و باید کشف شود و جامعه علمی کشور در خدمت همه بخش‌های توسعه‌گرای کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر : https://tafahomonline.ir/?p=61492
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن